Spesialkonsulent - Arkiv og dokumentforvaltning
Akershus fylkeskommune, Arkiv og dok.forvaltning
Oslo
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 26. november
Da en av våre medarbeidere går av med pensjon søker vi etter en ny initiativrik kollega med gode digitale ferdigheter og evnen til å se framover.
Vi søker etter deg som har arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for fylkeskommunalt arkiv. Hos oss vil du få jobbe med daglige arkivoppgaver og brukerhjelp tilknyttet sak- og arkivsystemet. Du vil også delta i utviklingsarbeid hvor du vil være en viktig bidragsyter. Andre oppgaver kan bli aktuelt etter behov og interesser.
Fylkeskommunen bruker Elements Cloud som sak- og arkivsystem.
Vi er organisert i seksjon arkiv og dokumentforvaltning i avdeling arkiv og service, som er en del av rådsområdet finans og organisasjon. Avdeling arkiv og service organiserer all førstelinjetjeneste i Akershus fylkeskommune. Arbeidssted er fylkeshuset Galleri Oslo.
Hvis dette virker interessant, vil vi gjerne høre fra deg.
Arbeidsoppgaver- journalføring, dokumentbehandling og arkivering
- kvalitetssikring
- håndtering av papirpost, epostmottak, SvarInn, Altinn ol.
- brukerhjelp elements
- utviklingsarbeid
- opplæring
- kontakt med saksbehandlere
- andre oppgaver kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning innen arkiv- og dokumentbehandling, informasjonsforvaltning eller annen relevant utdanning. Lang og dokumentert relevant erfaring kan i spesielle tilfeller kompensere for kravet om høyere utdanning
- kjennskap til relevant lovverk
- erfaring fra veiledning
- god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- systematisk, nøyaktig og kvalitetsbevisst
- like repetitive oppgaver
- serviceinnstilt i møte med brukere og kolleger
- gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
- fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
- engasjert og positiv
- bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- personlig egnethet vil bli vektlagt
- et faglig godt arbeidsmiljø med dyktige kunnskapsmedarbeidere
- gode velferdsordninger
- fleksibel arbeidstid
- lønns- og arbeidsvilkår i henhold til lov- og avtaleverk
- gode forsikrings- og pensjonsordninger
- sentrale kontorlokaler i Oslo sentrum
Kontaktpersoner for stillingen
Kirsti Elise Hjelteig
Seksjonsleder
97673651
Om bedriften
Vi har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.
Akershus fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling. Dersom det fremkommer av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på følgende: Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få tilsendt informasjon om dette jf. offentleglova § 25.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8b6c0473-5d63-4f7e-a446-6dae42b71dda
- Sist endret
12. november 2025
- Hentet fra
visma
- Referanse
299FFC12-C57B-4735-A767-F42EEA0BA83F
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Arbeids- og inkluderingsdepartementet
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Universitetet i Oslo
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Akershus fylkeskommune
Sted
Oslo