Seksjonsleder Forretningsplattformer og standardprodukter
Org. nr: - Stillingsident: 4279692281 Presentasjon av stillingen:
Er du den lederen som tør å diskutere både personlige og faglige spørsmål med folka dine? Som tør å bli utfordret på ditt eget lederskap? Som snakker med alle og river ned uhensiktsmessige skiller mellom ulike fagmiljøer? Som går i bresjen for dine medarbeidere og legger til rette for innflytelse, medbestemmelse og ansvarliggjøring? Som for lenge siden forsto at lederskap handler om å se mennesker, og ikke gå rundt å tro at du selv vet best? Da er dette rollen for deg!
Sannsynligvis har du forstått at det å gi handlingsrom og ansvar til dine medarbeidere er med på å sørge for at vi når våre ambisiøse mål. Du har erfart verdien av smidig tilnærming, du har god markedskompetanse og er en dyktig relasjonsbygger. Du har trolig operativ erfaring fra arbeid med SaaS-løsninger, smidige metoder og du har god kjennskap til implementering av forretningsplattformer i større tekniske miljøer. Erfaringen du har som leder, har gjennom resultater, vist at ved å løfte andre og dele kompetanse når man virksomhetens visjoner og mål.
I vår transformasjon har vi gått fra store prosjekter, til dynamisk produktutvikling i tverrfaglige team. Endringene i NAV har skapt stor interesse og positiv nysgjerrighet i våre omgivelser. På få år har IT-miljøet i NAV blitt en spydspiss i offentlig sektor. En stadig større del av vår virksomhetsutvikling skjer i tverrfaglige team, hvor ulike fagområder jobber sammen for å løse vårt viktige samfunnsoppdrag.
Ett av disse fagområdene er Forretningsplattformer og standardprodukter, FOS, som består av 35 medarbeidere og en kontorleder. Som seksjonsleder vil du få ansvaret for å utvikle kompetanse og kapasitet innen dette fagområdet, et oppdrag du løser sammen med dyktige og engasjerte kollegaer.
Arbeidsoppgaver
Du skal være en nestor innenfor bygging og videreutvikling av fagområdet Forretningsplattformer og standardprodukter. Moderne forretningsplattformer legger til rette for at andre kan samhandle og bruke plattformen som et utgangspunkt for verdiskapning. For deg innebærer dette at du vil være en aktiv pådriver og bidragsyter i NAVs arbeid med å bl.a. bygge opp et sterkt Salesforce miljø.
Du skal videre forvalte og utvikle fagansvaret for FOS, du skal være en pådriver for kontinuerlig læring og utvikling av fagområdet. Det krever at du forstår trender i metode, marked og kultur for kunne ta seksjonen fremover. For å ivareta kompetanse må du tenke langsiktig, og kontinuerlig utvikle roller og medarbeidere. Dette er en forutsetning for at fagområdet er rustet iht. fremtidige kompetanse- og kapasitetsbehov.
En viktig del av din arbeidshverdag vil være å få folk til å snakke sammen, på tvers av fagmiljø, teknologi, utvikling og metode. Det er derfor viktig at du er kommuniserer godt med utviklere, samarbeidspartnere og produkteiere, slik at dere sammen kan løse brukernes behov.
Vi har ambisjon om å være et dynamisk lederteam som lærer, utvikler og utfordrer hverandre og jobber for våre felles mål. Du blir ett aktivt medlem, og en viktig bidragsyter inn i dette teamet.
I tillegg til dette vil du også ha ansvaret for:
- Helhetlig økonomi- og ressursstyring.
- Utøve personalledelse.
- Oppfølging og realisering av strategisk bemanningsplan, med omstilling, rekruttering, kompetansestyring og karriereutvikling som sentrale virkemidler.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, minimum på bachelornivå.
- Erfaring fra kontinuerlige systemleveranser og smidig metodikk.
- Erfaring med personalledelse, ledelse av omstillingsprosesser og endringsledelse.
- Erfaring fra implementering og bruk av SaaS-plattformer/Low code i større tekniske miljøer, samt kjennskap til fordeler og ulemper ved bruk av disse.
- Kjennskap til pris og abonnementsmodeller for SaaS-løsninger.
Personlige egenskaper
- Du samarbeider godt med andre og vet at for å lykkes må du forstå både organisasjonen, kulturen og landskapet du jobber i.
- Du har svært god relasjonskompetanse og skaper arenaer som preges av tilhørighet, mestring og utvikling.
- Du har sterke lederegenskaper, og utøver disse ved å sette fokus, mobilisere ressurser og levere resultater gjennom andre.
- Du er stadig nysgjerrig og åpen overfor mennesker og faget og er opptatt av å skape et miljø for kontinuerlig utvikling av deg selv og de rundt deg.
- Du er en foroverlent person som evner å tenke fremover, både på kort og lang sikt. Hva venter rundt neste sving? Hva må vi være forberedt på?
- Du kommuniserer godt, er ydmyk for andres kunnskap, nysgjerrig og observant i forhold til dine omgivelser.
Vi tilbyr
Hos oss vil du få en sentral rolle på en av landets viktigste arbeidsplasser, hvor vår visjon er å gi mennesker muligheter. Kollegaene dine leverer løsninger og forvalter kjerneseystemtene i ett av verdens beste velferdssamfunn. IT-avdelingen i NAV bsetår i dag av over 730 medarbeidere som leverer IT-løsninger for 19.000 NAV-ansatte og 2,8 millioner brukere.
Vi er midt i en omfattende digital transformasjon som krever nye veier til mål, og i dette arbeidet er IT-avdelingen i NAV kjent for å gå foran og bane vei innenfor vårt fagområde. Vi utfordrer, eksperimenterer og leverer alltid med høy kvalitet. Med høye ambisjoner og lave skuldre er det aldri tvil om hvofor vi går på jobb hver dag.
Utover dette kan vi tilby det:
- Lønn fra kr. 813.400 - til kr. 1.037.00 i stillingskode 1211 som seksjonssjef
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Hytteforening med mulighet for å leie leilighet på fjellet
- godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- Helt nye lokaler på Helsfyr
Kontaktinformasjon
Torill Astrid Iversen, Avdelingsdirektør, 995 57 900
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4279692281
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi oppfordrer personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Forsøket skal dokumentere om bruk av anonyme søknader fører til at flere innvandrere innkalles til jobbintervju og tilbys stilling hos statlig arbeidsgiver. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen. Det blir utarbeidet statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
NAVstilling