Sosionom
Org. nr: 992284838 Stillingsident: 4197894493 Presentasjon av stillingen:
Ved NAV Lerkendal er det for perioden 1. mai 2020 - 31. desember 2020 ledig et vikariat i 100 prosent stilling som sosionom.
NAV Lerkendal er ett av to NAV-kontor i Trondheim og har ca. 220 årsverk med statlige og kommunalt ansatte. NAV sine overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. For å nå dette målet skal vi bygge en sterk og mangfoldig organisasjon, finne bedre måter å jobbe på og utvikle nye tjenester for brukerne. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver, og gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktig samfunnsoppdrag. NAV har i partnerskap mellom stat og kommune etablert NAV-kontor over hele landet.
Arbeidsoppgaver
- Avklaring, kartlegging, veiledning og oppfølging av ulike brukergrupper som har behov for bistand for å beholde arbeid, skaffe seg arbeid, eller komme i aktivitet. Slik veiledning kan foregå både individuelt og i grupper. Vedkommende vil få ansvar for en brukerportefølje, og koordineringsansvar rundt disse.
- Veiledning og bistand til våre brukere og samarbeidspartnere i besøkssenteret og på telefon.
- Gi råd og veiledning i forhold til velferdsytelsene, spesielt med tanke på Lov om sosiale tjenester i NAV.
- Saksbehandling i henhold til Lov om sosiale tjenester i NAV.
- Råd og veiledning med tanke på "hverdagsøkonomi"
- Gi råd og veiledning internt i kontoret i forhold til ulike fagtema
- Boligsosialt arbeid
Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskoleutdanning som sosionom.
- God kjennskap til Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen er en forutsetning.
- Kunnskap om arbeidsmarkedet
- Det vil videre bli lagt vekt på veilednings- og rådgivingskompetanse, god kjennskap til yrke- og utdanningsmuligheter
- Økonomisk forståelse
- Må takle å stå i utfordrende situasjoner
Personlige egenskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Bør inneha kompetanse på vedtaksskriving
- Erfaring fra de aktuelle arbeidsområdene, kjennskap til NAV sine mål, intensjoner og verdier vil bli vektlagt.
- Modig, ansvarsbevisst og fleksibel
- Generelt gode datakunnskaper, og evne til raskt å sette seg inn i nye datasystemer.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver i nær kontakt med brukere, næringsliv og andre samarbeidspartnere.
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kontaktinformasjon
Helge Flaathe, Avdelingsleder, 950 70 734
Arbeidssted
Sorgenfriveien 13
7037 Trondheim
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Trondheim kommune
Referansenr.:4197894493
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.05.2020
Sluttdato: 31.12.2020
Søknadsfrist: 13.04.2020
Om bedriften
Åpen -- kompetent -- modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og en av Norges største arbeidsplasser nord for Dovre. Hver dag arbeider om lag 15 000 medarbeidere med å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, utviklende oppvekst- og utdanningsmuligheter, et godt bymiljø og en rekke kultur- og fritidstilbud. Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider nært med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø.
Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside.
Trondheim kommune ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste.
Gyldig politiattest må framlegges i tilsettinger der det er påkrevd.