Avdelingsleder
Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 360 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte. Vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap.
Vi søker etter en motivert avdelingsleder i 100 % stilling som vil få ansvar for to bofellesskap; Jægermyren og Rothaugsgaten
Det er to spennende boliger med varierte brukergrupper og dyktige ansatte med et stort faglig engasjement.
- Jægermyren bofellesskap er et av de eldste bofellesskapene i Bergenhus, og har en nydelig plassering i Ytre Sandviken. Boligen yter heldøgns omsorgstjenester til 9 beboere i alderen 20 - 70 år, og har god kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri, autisme, og somatikk.
- Rothaugsgaten bofellesskap ligger sentralt i Sandviken, og yter heldøgns omsorgstjenester til 6 beboere i alderen 25 - 58 år.
Bofellesskapet har kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri, og autisme.
Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til beboere. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, og legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. I tillegg er det viktig å ha gjennomføringskraft til å oppnå gode resultater, og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt
Det er viktig for oss å være en trygg, stabil og forutsigbar arbeidsplass som skaper trivsel for både beboere og ansatte. Vi legger vekt på kvalitetssikring, utvikling av gode rutiner og prosedyrer, kompetansebygging og god samhandling i arbeidet med å sikre gode tjenester.
Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for den daglige driften av bofellesskapet
- Ansvar for rekruttering, opplæring og personaloppfølging, samt turnusplanlegging
- Ansvar for HMS-arbeid og risikostyring
- Faglig ansvarlig for tjenestestedet
- Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet
- Ansvar for tjenestestedets intern- og eksternkontroll
- Kvalitetssikre det faglige arbeidet i bofellesskapet og sikre at dette er i tråd med Bergen kommunes styringsdokumenter, samt gjeldene avtale- og lovverk
- Økonomistyring i henhold til budsjett herunder utarbeidelse av økonomisk prognose
- Sikre godt samarbeid med pårørende og øvrige samarbeidspartnere
- Utvise de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard
- Bidra til å skape gode holdninger gjennom etisk refleksjon
- Målrettet arbeid for å sikre at kommunens overordnede verdier: kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert implementeres i alle ledd av driften
- Delta i enhetens ledergruppe
- Andre oppgaver delegert fra enhetsleder
Kvalifikasjoner (overskrift)
- Autorisert vernepleier/sykepleier
- Fortrinnsvis videreutdanning i ledelse eller annen relevant videreutdanning
- Ønskelig med allsidig praksis fra relevante tjenesteområder og lederfaring
- Fordel med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder RS og UBW HR
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
- Krav om god digital kompetanse
- Fordel med kjennskap til arbeid og struktur i større organisasjoner
- Ønskelig med kunnskap om relasjonsledelse
- Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for arbeid med mennesker er en forutsetning
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Fleksibilitet og evne til omstilling og nytenkning
- Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
- Søker bør være handlekraftig, beslutningsdyktig og ha høy arbeidskapasitet
- Evne til å arbeide strukturert for å oppnå virksomhetens mål
- Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
- Være løsningsorientert
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
- Humor og raushet
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
- Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Høyt faglig nivå
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt lederteam som støtteapparat
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
- Lønn etter gjeldende tariff
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
Kontaktinformasjon
Nina Sægrov Rognsøy, Enhetsleder, nina.rognsoy@bergen.kommune.noArbeidssted
Jægermyren 35042 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:4544657851
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.08.2022