Saksbehandlere søkes til Folkeregisteret på Grålum
Stillingsannonsen er inaktiv.Informasjonsforvaltning, Skatteetaten
Rådmann Siras vei 4, 1712 Grålum
Org. nr: - Stillingsident: 4120503158 Presentasjon av stillingen:
Vi har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterområdet har en betydelig endringsagenda med nytt lovverk og modernisering av registeret. Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning.
På Grålum er vi to grupper som har ansvar for saksbehandling av utflyttingsmeldinger, behandling av tips i bostedsaker, vi utøver kontrollvirksomhet og ilegger overtredelsesgebyr.
Vi søker medarbeidere som er nytenkende og kreative som kan opprettholde og videreutvikle kontrollområder som sikrer et ajour og riktig folkeregister. Vi søker medarbeidere som vil være aktive bidragsytere til utvikling av fagmiljøet og gruppenes oppgaveløsning.
Vi søker etter to nye medarbeidere til Folkeregisteret på Grålum.
Arbeidsoppgaver
- saksbehandling av utflyttingsmeldinger
- saksbehandling av tips fra offentlige og private i bostedssaker
- klagebehandling og sanksjonering (ilegge overtredelsesgebyr)
- saksbehandling av de kontrollområdene som prioriteres
- bidra til utvikling og gjennomføring av nye kontrollområder
Kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå, f.eks. samfunnsvitenskap
- ønskelig med erfaring fra oppgaver knyttet til folkeregisterområdet
- god forståelse og interesse for bruk av digitale verktøy
- god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
- gode engelskkunnskaper
Personlige egenskaper
- imøtekommende og effektiv
- strukturert og jobber selvstendig
- utviklingsorientert og tar ansvar utover eget ansvarsområde
- gode samarbeidsevner, stor arbeidskapasitet, og evne til å skape et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- utfordrende oppgaver og store fagmiljø
- kompetanseutvikling
- fleksitid og betalt overtid
- trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingene lønnes som rådgiver (kode 1434), fra kr 449 300 ¿ kr 523 200 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Kontaktinformasjon
Lise Gro Eriksen, underdirektør, 977 61 281
Andrine Kristin Lund, underdirektør, 409 11 245
Arbeidssted
Rådmann Siras vei 4
1712 Grålum
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Skatteetaten
Referansenr.:4120503158
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 08.09.2019
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Informasjonsforvaltning, Skatteetaten
Adresse
Rådmann Siras vei 4, 1712 Grålum
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.
Divisjon Informasjonsforvaltning ivaretar Skatteetatens sentrale rolle som informasjonsforvalter i offentlig sektor og har ansvar for å sikre interne og eksterne brukere tilgang til opplysninger av god kvalitet. Informasjonsforvaltning er en spesialisert enhet for innhenting, kvalitetssikring, forvaltning og tilgjengeliggjøring av opplysninger. Divisjonen består av rundt 300 årsverk.
Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.
Om stillingen
Antall stillinger
2
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 19. desember 2019
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4120503158_Informasjonsforvaltning, Skatteetaten_webcruiter
Stillingsnummer: 88b4e24c-2aa1-4867-8ec7-6c90e37c9fa3