Rådgiver forvaltning - fylkesveg
Da en av våre ansatte slutter, har vi i avdeling for Transport og infrastruktur, seksjon for plan og forvaltning ledig 100% fast stilling som rådgiver forvaltning. Stillingen vil få et utvidet ansvar for forvaltningssaker på Helgeland, og noe befaringsvirksomhet må påregnes.
Seksjonen er inndelt i tre enheter: plan, forvaltning og eiendom/juridisk. Planenheten har ansvaret for planlegging av nye veger og utbedringstiltak på eksisterende vegnett. Forvaltningsenheten ivaretar i tillegg løpende oppgaver knyttet til saksbehandling og forvaltning av fylkesvegnettet med tilhørende installasjoner som bruer, murer og kaier. Enheten har en sentral oppgave knyttet til ivaretakelse av trafikksikkerhet. Ansvar for registrering og oppdatering av vegregistre ligger også her. Eiendom/juridisk har ansvar for grunnerverv og ivaretakelse av våre eiendommer, samt saksbehandling knyttet til skadesaker og erstatninger.
Stillingen vil omfatte flere av følgende fag- og ansvarsområder:
- Behandle saker knyttet til eksisterende veger, som avkjørsler og dispensasjoner fra byggegrenser etter vegloven
- Behandle søknader om graving langs offentlig veg
- Forvaltningsoppgaver knyttet til vegnettet, som oppfølging av ulovlig opplag, etablering av ferister, gjerdeplassering mm.
- Behandle nabovarsler som vegeier
- Behandle offentlige og private planer som påvirker vegtrafikk eller vegforvaltningen
- Saksbehandling/uttalelser til saker etter plan- og bygningsloven på bakgrunn av vegfaglige interesser
- Delta i lokalt planarbeid og fora sammen med offentlige myndigheter, kommuner, utbyggere, m.m.
- Andre forvaltningsoppgaver kan bli tillagt stillingen.
Da avdelingen for Transport og infrastruktur er nyetablert må endring i ansvars- og oppgavefordeling påregnes.
Utdanning og erfaring:
- Relevant høyere utdanning, minimum bachelor
- Erfaring fra offentlig administrasjon og saksbehandling
- Vegfaglig kompetanse og kunnskap om vegloven og plan- og bygningsloven
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Gode ikt-kunnskaper
- Førerkort klasse B
Om deg og dine egenskaper
- Evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter
- Gode kommunikasjonsevner, muntlig og skriftlig
- Gode samarbeidsevner
- Strukturert og fleksibel
Ved tilsetting av rådgiver vektlegger vi personlig egnethet.
Nordland fylkeskommunes oppdrag er å utvikle Nordlandssamfunnet til beste for alle som bor i fylket, og gi et godt og likeverdig tjenestetilbud til alle innbyggerne. Sammen med kommunene, staten, frivillige organisasjoner og næringslivet skal vi skape attraktive og inkluderende lokalsamfunn. Våre kjerneoppgaver omfatter ansvar for videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelsetjenester, transporttilbud og næringsutvikling. Målet er å være en regional utviklingsaktør på alle områder. Fylkeskommunen har ca 3400 ansatte, og har parlamentarisk styringsform. Fylkestinget er vårt øverste organ, mens fylkesrådet har det daglige ansvar for gjennomføring av politikken.
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk (lagres som som én fil og lastes opp i portalen). Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker Søk på stillingen