Økonomirådgiver
Org. nr: - Stillingsident: 4270546464 Presentasjon av stillingen:
Byrådsavdeling for arbeid, sosial og bolig (BASB) har ansvar for tjenestetilbud innen sosialtjeneste, psykisk helse, rustjenester, bolig, tjenester til barn og familie, tjenester til utviklingshemmede, konsernovergripende HR-funksjoner og områdesatsing. Byrådsavdelingen er sekretariat for byråd for arbeid, sosial og bolig. Avdelingen følger opp fem underliggende etater og ledes av kommunaldirektør
Det er ledig en 100% fast stilling som økonomirådgiver i seksjon for økonomi og administrasjon. Seksjon for økonomi og administrasjon har per i dag 12 ansatte og har blant annet ansvar for intern kontroll og økonomistyring. Totalt forvalter byrådsavdelingen et budsjett på ca. kr. 4 milliarder kroner.
Den som skal tiltre stillingen må like å arbeide både selvstendig og i team sammen med ansatte med ulik fagkompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Stillingens hovedoppgaver er innenfor økonomistyring. Herunder oppgaver knyttet til budsjett, analyse, regnskap og rapportering
- Kontraktsoppfølging: Utbetalinger, indeksering, vilkår for tilskudd m.v.
- Kontrolleroppgaver/ oppgaver innen intern kontroll
- Rådgivning og lederstøtte
- Aktiv videreutvikling av økonomiområdet, herunder utarbeide og videreutvikle systemer og rutiner
- Oppfølging og samarbeid med resultatenheter og etater i byrådsavdelingen innenfor økonomifeltet
- Øvrige oppgaver innen økonomi og administrasjon
- Det må påregnes at ved behov kan oppgaver og oppgavefordeling endres, samt at man må utføre øvrige oppgaver innenfor byrådsavdelingens ansvarsområde
Kvalifikasjoner
- Mastergrad i økonomi
- Minimum 3 års relevant erfaring fra arbeidsoppgaver innen økonomi og økonomisystemer
- God og solid erfaring fra bruk av Excel og andre digitale systemer
- God forståelse for leveranser av økonomisk styringsinformasjon og beslutningsgrunnlag, samt evne til å omsette store data til relevant styringsinformasjon
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kompetanse innen statistikk/ analyse vil være en fordel
- Kompetanse innen Lean/ prosess-styring vil være en fordel
Personlige egenskaper
- Du er fleksibel, nysgjerrig og har høy arbeidskapasitet
- Vi ser etter en samfunnsengasjert, resultatorientert og analytisk medarbeider med gode samarbeidsevner
- Du må være selvgående, strukturert, nøyaktig og ikke redd for å utfordre det etablerte
- Du er initiativrik, kan ved behov lede prosesser og har evne til å skape tillit hos kolleger og samarbeidspartnere
Vi tilbyr
- Et spennende, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- Et arbeidsmiljø bestående av politisk og administrativ toppledelse
- Spennende utfordringer og utviklingsmuligheter
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Håkon Davidsen-Tingvatn, Personal- og økonomileder, 917 26 587
Kjell Kolskogen, Administrasjonssjef, 950 54 152
Arbeidssted
Rådhusgaten 2
5014 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4270546464
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.08.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.