Spesialist på arbeidstid i HR-enheten
Presentasjon av stillingen:
Er du vår nye spesialist på arbeidstid? Vi ser etter deg som tenker nytt og utfordrer det etablerte tankesettet.
I Bærum kommune ønsker vi å finne arbeidstidsordninger som både sikrer gode tjenester til våre brukere og som samtidig oppleves gode av våre ansatte og derav sikrer god ressursutnyttelse. Som Spesialist på arbeidstid vil du ha en sentral rolle i opplæring av ledere og tillitsvalgte og bidra til en felles forståelse for lovverket. Som drøftingspartner og rådgiver for tjenestestedene ser du muligheter knyttet til ulike arbeidstidsordninger som bidrar til at vi beholder dyktige medarbeidere og samtidig øker attraktivitet for kommunen som arbeidsgiver.
Stillingen er plassert i faggruppe Forhandling, lov og avtaleverk i HR-enheten . Engasjementets varighet er to år med mulighet for fast ansettelse.
Tiltredelse snarest.
Arbeidsoppgaver
- Fagansvar for arbeidstid og arbeidstidsordninger/turnus
- Gjennomføre opplæringstiltak som sikrer at aktuelle ledere og tillitsvalgte har felles forståelse av muligheter og begrensninger i lovverket
- Gjennomføre piloter på ulike turnusordninger, også knyttet til ny ordning for lørdag- og søndagstillegg
- Ha fokus på hvordan ulike arbeidstidsordninger kan motivere for økt andel heltidsansatte
- Gjennomføre en risiko og sårbarhetsanalyse i forhold til ulike arbeidstidsordninger
Kvalifikasjoner
- Erfaring og innsikt i lov- og avtaleverk innenfor temaet arbeidstid i offentlig sektor.
- God kunnskap om turnusplanlegging
- Prosjektledererfaring
- Kunnskap om partene i arbeidslivet
- Har erfaring med å se muligheter i den praktiske <>
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
Vi ser etter deg som:
- har gode samarbeidsevner
- tenker nytt innenfor dagens lovverk
- er god til å planlegge og evne til å gjennomføre
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Et kompetent og engasjert fagmiljø i stadig utvikling
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
- Vitnemål og attester tas med på intervju.
- Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).
Kontaktinformasjon
Tom Steen, Enhetssjef, Tlf. 41445360
Arbeidssted
Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4031516930
Stillingsbrøk: 100%
Heltid, Engasjement
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 08.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4031516930&company_id=1081735411&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden