Jobbspesialister Utvidet oppfølging
Org. nr: - Stillingsident: 4472706462 Presentasjon av stillingen:
NAV Grorud har ledig to faste stillinger som jobbspesialister i det interne tiltaket, Utvidet oppfølging som jobber etter Supported Employment (SE) metodikken .
SE er en metodisk tilnærming for å sikre at mennesker med sammensatte utfordringer kan få og beholde jobb. Stillingene krever at man jobber systematisk etter metoden, med målrettet ressurskartlegging, jobbsøk og jobbutvikling i nær kontakt med arbeidsgivere. Det stilles høye krav til registrering og rapportering. Du vil ha ansvar for å følge opp ca. 20 jobbsøkere og deres arbeidsgivere. Kontakten med arbeidsgiver er like viktig som kontakten med arbeidssøkeren.
Stillingen vil være tilknyttet NAV Grorud, men oppfølgingen vil foregå ute hos arbeidsgivere og i lokalmiljøet. Organisasjonen er i stadig utvikling, slik at stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg, med innbyggernes og samfunnets behov.
Utvidet oppfølgings teamet tilhører i dag Avdeling Voksenkvalifisering sammen med kvalifiseringsprogrammets team og teamet for Jobbsjansen for innvandrerkvinner og enslig forsørgere.
NAV Grorud er i en organisasjonsutviklingsprosess så endringer i avdelingstilhørighet må påregnes.
Du vil arbeide i et faglig sterkt miljø med stort engasjement. Er du en person som er uredd og og lett vekker tillit hos mennesker? Trigges du av gode resultater , er nysgjerrig og har troa på at alle kan få en jobb? Da er du sannsynligvis akkurat den vi leter etter!
NAV Grorud er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi har rundt 130 ansatte. Vi er et NAV-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Bydel Grorud har rundt 27 000 innbyggere og ligger i Groruddalen ved Lillomarka nordøst i Oslo, og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvedt og Romsås.
I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. De siste årene har folkehelse vært et overbyggende satsingsområde. Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. At flere innbyggere får sin inntekt gjennom arbeid, er en prioritert oppgave for bydelen
Et viktig grep for å skape gode levekår og livskvalitet for bydelens arbeidssøkere er utstrakt samarbeid med arbeidsgivere om kvalifisering og ikke minst formidling av arbeidskraft.
Om du motiveres av å jobbe med salg og med mennesker, har troen på at alle til tross for helse eller sosiale utfordringer kan få og beholde en vanlig jobb, kan denne stillingen være noe for deg! I søknadsteksten ber vi deg si noe om hva som motiverer deg til å søke denne
stillingen. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Arbeidsoppgaver
- Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt koble med riktig jobb/arbeidsgiver
- Oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk. Arbeidsgiveren er en viktig kunde.
- Bistå jobbsøkeren i søkeprosessen og gi jobbstøtte
- Følge opp deltakeren og arbeidsgiveren ute på arbeidsplassen
- Skape gode relasjoner med arbeidsgivere og samarbeidspartnere
- Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og kolleger
- Bidra med din kompetanse og entusiasme inn i jobbspesialistteamet
- Jobbe med ca. 20 deltakere, med tydelige forventinger til overgang til arbeid
- Arbeidsmetodikken stiller krav til at du tilbringer en stor andel (65%) av arbeidstiden ute i lokalmiljø med personlige møter med arbeidsgivere og deltakere
- Dokumentere skriftlig i NAV sine saksbehandlingssystemer
Kvalifikasjonskrav
- Treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Ha troen på at alle mennesker kan få en vanlig jobb til tross for utfordringer i livet
- God samarbeids- og forhandlingsevner
- God kjennskap til arbeidsmarkedet
- Særdeles god relasjonsbygger og særlig i rollen inn mot arbeidsgivere
- Evne til å engasjere arbeidsgivere slik at jobbsøkere får jobb
- Erfaring fra privat næringsliv, gjerne salg/service og rekruttering
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital kompetanse
Ønskede kvalifikasjoner
- Ønskelig at du har kompetanse på tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering
- Ønskelig med erfaring fra oppfølging etter SE eller IPS-metodikk eller tilsvarende oppfølgingsmetode
- Kjennskap og forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag og mandat
Personlige egenskaper
- Har troen på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer kan få, og beholde en jobb
- Er nysgjerrig
- Har evne til og interesse for å motivere, engasjere og bygge relasjoner
- Er fleksibel og tåler at det ikke alltid går som planlagt eller som en selv ønsker
- God rolleforståelse
- Evne til å jobbe målrettet, strukturert og metodisk og kunne prioritere oppgaver
- Evne til å takle høyt arbeidstempo
- Har høye ambisjoner og tåler å bli fulgt opp på resultater
- Er en lagspiller som kan dele erfaringer og kontakter i teamet
- Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver og personlig egnethet, vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i et sterkt faglig miljø
- Et godt arbeidsmiljø med hyggelige og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Stillingskode 1434 Rådgiver og lønnstrinn 58 -- 64 (kr. 524 900 -- kr. 583 400), etter statens lønnsregulativ.
- Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Vibeke Kjøl Malde, Avdelingsleder, 47661953
Rosarinja Marisa Danielsen, Metodeveileder, 45512743
Arbeidssted
Ammerudveien 20
0579 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4472706462
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.02.2022
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling