Seniorrådgiver IKT drift - Seksjon for digitalisering og IKT
Til spennende stilling ønsker vi en seniorrådgiver med god kompetanse på sikkerhet og teknisk infrastruktur, og som ønsker å ta et faglederansvar overfor IKT drift.
NOKUT har ambisiøse mål for sin digitalisering, og det er viktig at arkitektur og infrastruktur kan imøtekomme dagens og framtidige behov. Fokusområder vi er opptatt av nå er automatisering, mobilitet, deriblant skyløsninger, sikkerhet, samt kartlegge framtidige muligheter ved bruk av ny teknologi.
Seksjon for digitalisering og IKT har ansvar for å gjennomføre NOKUTs digitaliseringsprosjekter og sørge for god drift av systemer og sikker infrastruktur. Seksjonen ivaretar også NOKUTs arkivfunksjon. Seksjonen består av 8 årsverk inklusiv en IKT- lærling. I digitaliseringsløpene bruker vi også eksterne konsulenter. Seksjonen for digitalisering og IKT inngår i administrasjonsavdelingen. Administrasjonsavdelingen har ansvar for de interne fellesfunksjonene økonomi og virksomhetsstyring, HR, IKT arkiv, kontortekniske tjenester og drift av lokaler. Avdelingen har i dag 23 medarbeidere og ledes av administrasjonsdirektør.
NOKUT har behov for å styrke sitt team innenfor digitalisering og IKT, og søker en senior fagressurs innenfor IKT drift. Du vil ha et fagleder ansvar for NOKUTs IKT drift og arbeide på tvers av avdelinger i NOKUT.
Arbeidsoppgaver
Seniorrådgiver IKT-drift vil ha ansvar for å sikre stabil drift, og utrede og etablere nye løsninger etter behov. Arbeidsoppgavene er varierte, men typiske oppgaver vil være:
- oppfølging av leverandører og koordinering av driften
- lede arbeidet med å utvikle dokumentasjon av driftsrutiner og prosesser
- bidra i den løpende tjenesteutviklingen
- bidra i utarbeidelsen og innføring av arkitekturprinsipper, herunder utforme styrende dokumenter
- installasjon, implementering og etablering av løsningene mot eksterne driftsleverandører
- feilhåndtering
- lede arbeidet med dokumentasjon av eksisterende arkitektur for å sikre effektiv gjenbruk
- være premissgiver for at tjenester etableres helhetlig og konsistent
- bistå i support og opplæring av brukere ved behov
- planlegge og gjennomføre anskaffelser innenfor stillingens ansvarsområde
Kvalifikasjoner
- minimum 3 års IKT-utdanning fra universitet/høyskole
- relevant erfaring og kompetanse fra IKT-drift, gjerne fra liknende rolle i en intern IT-avdeling, og/eller fra konsulentselskap innen IKT-drift
- god forståelse for Microsoft infrastruktur og teknisk basis-infrastruktur
- erfaring og kunnskap om styringssystemer og rammeverk for IKT-Drift
- ønskelig med erfaring med rammeverk for IKT styring
- bred kompetanse på tjenestestyring og leverandøroppfølging av outsoursede tjenester
- generell erfaring fra IKT sikkerhet er ønskelig
- kompetanse på skytjenester og mobil plattform er ønskelig
Personlige egenskaper
- gjennomføringskraft og fleksibilitet
- strukturert og løsningsorientert
- initiativrik og kreativ
- effektiv og ha evne til å se det store bildet
- brukerorientert og tilpasningsdyktig
- lagspiller
- gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
- identifisere seg med NOKUTs nøkkelord: etterrettelig, imøtekommende og nytenkende
Vi tilbyr
- lønn etter avtale
- et aktivt og stimulerende arbeidsmiljø preget av fleksibilitet og utvikling
- en hverdag preget av et bredt spekter av ansvarsområder
- medlemskap i Statens pensjonskasse
- gode velferdsordninger som fleksibel arbeidstid, mobiltelefonordning og treningsfasiliteter
Andre forhold:
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders - og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og redusert funksjonsevne.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25.
Flere opplysninger kan du få ved å kontakte seksjonssjef digitaliserings- og IKT seksjonen, Nina Strand, tel.: 402 24 194, eller vår samarbeidspartner BackerSkeie v/partner Trygve Langholm, tel.: 916 46 468/ partner Ann-Kristin Nyrønning, tel.: 920 85 397. Henvendelsen vil behandles fortrolig.
Søknaden sender du elektronisk via Webcruiter og vi ber deg laste opp vitnemål og attester.
Kontaktinformasjon
Trygve Langholm, Partner BackerSkeie, 916 46 468
Nina Strand, seksjonssjef digitaliserings- og IKT seksjonen, 402 24 194
Ann-Kristin Nyrønning, Partner BackerSkeie, 920 85 397
Arbeidssted
Drammensveien 288
0283 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NOKUT
Referansenr.:4031019883
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 15.03.2019
Om bedriften
NOKUT , Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen, er et faglig uavhengig forvaltningsorgan med kompetanse innenfor norsk og utenlandsk høyere utdanning og fagskoleutdanning. NOKUTs formål er å sikre og fremme kvalitet i høyere utdanning og fagskoleutdanning ved å: - føre tilsyn med, informere om og bidra til å utvikle kvaliteten på norske utdanninger og institusjoner - godkjenne og informere om utenlandsk utdanning og informere om mulighetene for godkjenning av utenlandsk kompetanse i Norge
NOKUTs arbeid skal bidra til at samfunnet kan ha tillit til kvaliteten på norsk høyere utdanning og fagskoleutdanning samt godkjent utenlandsk utdanning. NOKUT har ca. 150 ansatte og holder til i Drammensveien 288 på Lysaker. Se www.nokut.no for mer informasjon.