Økonomisjef
Org. nr: - Stillingsident: 4106110878 Presentasjon av stillingen:
<<Kemneren i Bergen er landets nest største kemnerkontor med ca 125 ansatte. Vi har ledig en
spennende og variert stilling som økonomisjef. Økonomisjefen skal lede en
avdeling som har et stort spenn av arbeidsoppgaver innenfor økonomi og drift
av kontoret.>> Avdelingen består i dag av tre seksjoner og har til sammen ca 23
årsverk.
Vi ivaretar både kommunale og statlige oppgaver samtidig som avdelingen har ansvaret for
kontorets stab/støtteoppgaver, innkjøp og dokumentkontroll. Avdelingen har
ansvar for Bergen kommunes skatteregnskap, internkontroll av skatteregnskapet
og avstemming av bank og kasse. Vi ivaretar også Bergen kommune sin kasse funksjon
og har publikumsmottak. Økonomisjefen leder også eiendomskattekontoret.
Kemneren har som mål å være åpen, i forkant og kompetent. Vi skal derfor være i utvikling og vil at du skal være med å ta del i denne utviklingen.
Arbeidsoppgaver
- Lede driftsavdelingens ansvarsområder
- Ansvar for kontorets budsjett, regnskap og økonomistyring
- Ansvar for skatteregnskap, analyser, nøkkeltall og beslutningsgrunnlag
- Deltar i budsjettprosesser og utarbeider prognoser
- Jobbe med kontinuerlig arbeid for god internkontroll og forbedre/effektivisere rutiner og prosesser
- Samarbeid med skatteetaten, kommunale enheter og andre
- Endring i arbeidsoppgaver og organisering må påregnes
Bergen kommune bruker UBW som regnskapssystem
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdannelse - siviløkonom eller tilsvarende med mastergrad
- Minimum tre års ledererfaring
- Solid regnskapsforståelse
- God forståelse for økonomisystemer og solide Excel kunnskaper
- Interesse for og erfaring med bruk av teknologi for å skape effektive prosesser
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Det er ønskelig med kommunal eller annen offentlig regnskapserfaring
Personlige egenskaper
- Gode og motiverende lederegenskaper som harmonerer med utviklingen av en fremtidsrettet og kompetansebasert organisasjon
- Tydelig, resultatfokusert og har god gjennomføringsevne
- Faglig trygg og god analytisk forståelse
- Strukturert og nøyaktig
- Evne til å lede endrings- og utredningsprosesser
- Evne til å skape gode samarbeidsrelasjoner
- Endringsvillig og ser muligheter og forbedringer
- Stor arbeidskapasitet
- Fleksibel
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Anita Giæver Hansen, Kemner, 918 56 495
Grethe S. Losnegaard, Økonomisjef, 530 30 957
Arbeidssted
Nonnestergaten 4
5015 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4106110878
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 24.08.2019
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.