Byggesaksbehandler
Beskrivelse av arbeidsplass
Som ansatt i sektor areal- og byggesak vil du bli en del av et bredt faglig, kvalifisert og godt sosialt miljø. Areal- og byggesak ivaretar kommunens reguleringsplaner, byggesaksbehandling, kart-/oppmålingsoppgaver, landbrukstjenester, eiendomsskatt m.m. Vi er en allsidig gjeng på ca. 40 personer med bl.a. ingeniører, arkitekter og jurister, som ser fram til å få deg med på laget. Sektoren er viktig for samfunnsutviklingen. Vi skal være en aktiv medspiller som leverer gode tjenester til innbyggere og næringsliv.
Vi søker deg med interesse for fagområdet byggesak. Du har gjerne erfaring fra byggebransjen og/eller fra kommunal eller statlig forvaltning, og har visjoner om å bidra i samfunnsutviklingen. Du er nysgjerrig, vitebegjærlig på fagkunnskap og ønsker egenutvikling. Det er viktig at du har motivasjon, lyst og evne til å tilegne deg kunnskap raskt. Nyutdannede oppfordres også til å søke.
Ansvarsområde
Stillingen er plassert i sektor areal- og byggesak og har varierte oppgaver knyttet til sektorens ansvarsområde.
Stillingens ansvarsområde vil primært være:
- Behandling av søknader: byggesaker, dispensasjoner og klager
- Veiledning til publikum, tiltakshaver, ansvarshavende, naboer
- Tilsyn etter plan og bygningsloven
- annen saksbehandling
Kvalifikasjoner
- Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå innenfor relevant fagområde, fortrinnsvis ingeniør, arkitekt eller jurist - høy realkompetanse kan oppveie for formalkompetanse
- Kjennskap til offentlig forvaltning og til byggebransjen generelt vil være en fordel
- Gode kommunikasjons og samarbeidsevner (norsk skriftlig og muntlig).
- Det er viktig at du arbeider systematisk og er nøyaktig.
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes