Er du vår nye kollega? NAV Lillestrøm søker veiledere til framtidens NAV-kontor
Org. nr: - Stillingsident: 4391160893 Presentasjon av stillingen:
Lillestrøm er Norges niende største kommune med ca. 90.000 innbyggere og ligger strategisk plassert på Nedre Romerike. NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere. Gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi i NAV Lillestrøm er ca. 200 medarbeidere og holder til i moderne og lyse lokaler i Lillestrøm sentrum, med umiddelbar nærhet til jernbanestasjon og bussterminal.
Vi har behov for flere veiledere. Per i dag er vårt geografiske område sterkt berørt av koronapandemien, med permitteringer, oppsigelser og vesentlig større arbeidsledighet. Vi har, i samarbeid med NAV Lørenskog, NAV Aurskog-Høland, NAV Nittedal og NAV Rælingen, opprettet et ressursteam på Nedre Romerike, for å ivareta det store antall permitterte og arbeidssøkere. Koronapandemien rammer imidlertid også bredt andre brukergrupper utover det som følges opp av ressursteamet. Vi ser økning i arbeidsoppgaver blant annet knyttet til kartlegging, økonomisk sosialhjelp, økonomisk råd og veiledning, og unge arbeidsledige.
Vi skal rekruttere både til faste og midlertidige stillinger. Vi ber om at du i søknaden opplyser om at du søker fast og/eller midlertidig stilling. Vi rekrutterer fortrinnsvis til 100 % stilling, men det vil også være mulighet for redusert stilling.
Arbeidsoppgaver
NAV Lillestrøm har 24 team som jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. Vi ønsker å la medarbeiderne jobbe der de er best, og gi utviklingsmuligheter ved å kunne bytte arbeidsoppgaver og team underveis. Vi rekrutterer bredt, og vil vurdere underveis hvilket team du som nyansatt skal jobbe i, ut fra kontorets behov og ut fra din kompetanse og interesser. Som veileder i NAV Lillestrøm kan du bidra aktivt til innovasjon i tjenestene, og det er mulighet for å være med i ulike utviklingsprosjekter.
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak dreie seg om helhetlig oppfølging og veiledning av personer som trenger hjelp til å komme i arbeid og aktivitet, samt motivere og hjelpe arbeidssøkere i jobbsøkerprosessen. Vi jobber tverrfaglig, og ut fra et forebyggende perspektiv. Arbeidsoppgavene avhenger av hvilket team du begynner i og kan blant annet være følgende:
- kartlegge ressurser og kompetanse sammen med arbeidssøker og se nye muligheter på arbeidsmarkedet
- kontakt med arbeidsgivere som har behov for arbeidskraft og markedsarbeid
- avklare oppfølgingsbehov etter gjeldende lover og regler
- veiledning knyttet til å skaffe arbeid eller beholde arbeid; arbeidsrettede tiltak, skole og utdanning
- saksbehandling knyttet til folketrygdloven og sosialtjenesteloven
- gi råd og veiledning knyttet til økonomi, bolig og akutte kriser som oppstår
- utstrakt samarbeid både internt og eksternt, med andre instanser i kommunen, fastleger, tiltaksbedrifter med mer
NAV er stadig i endring og omstilling, og du må regne med endring av arbeidsoppgaver over tid.
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Relevant erfaring, for eksempel fra kartlegging, veiledning, rådgivning, saksbehandling, bemanning, inkluderings- og/eller oppfølgingsarbeid
- God kjennskap til arbeidsmarkedet
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Du har evne til å bygge gode relasjoner og skape tillit
- Du er omstillingsdyktig og har blikk for nye muligheter og løsninger
- Du har svært gode samarbeidsevner og glede av å jobbe i team
- Du er profesjonell og har god rolleforståelse
- Du har evne til å prioritere og jobbe systematisk
- Du er målrettet og resultatorientert
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og stort NAV-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
- Moderne og helsefremmende lokaler, der mulighet for fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En arbeidsplass med myndiggjorte medarbeidere og aktiv medbestemmelse
- Beliggenhet sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjonen og kun 10 minutter med tog fra Oslo S
- Statlig stilling som 1408 Førstekonsulent / 1434 Rådgiver i lønnsspenn kr 458 900 -- 555 800 (lønnstrinn 51-62). Kompetanse og erfaring legges til grunn ved vurdering av stillingskode og lønnstrinn. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- God pensjons-, låne- og forsikringsordning i Statens pensjonskasse. Det blir trukket 2 % innskudd fra lønnen til Statens pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
Kontaktinformasjon
Vera Uglem, Avdelingsleder for avd. Kartlegging og økonomi, 90787760
Eline Reiten Sæta, Avdelingsleder for avd. Ung, 93891151
Hilde Iversen, Avdelingsleder for avd. Rekruttering og inkludering, 41332576
Arbeidssted
2000
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4391160893
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat, Engasjement
Søknadsfrist: 30.05.2021
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling