BPA assistent til ALS bruker - unik mulighet til å utgjøre en forskjell
Om jobben
Vil du jobbe som brukerstyrt personlig assistent ? Vi trenger faste ansatte, deltid og tilkallingsvikarer.
Brukerstyrt personlig assistanse er en måte å organisere praktisk bistand for personer med nedsatt funksjonsevne. Ordningen omfatter hjelp til dagliglivets praktiske gjøremål og hjelpen gis både i og utenfor hjemmet.
Voksen dame med ALS søker BPA assistenter til døgnbemannet ordning.
Hun og samboer bor i egen bolig, og har alle hjelpemidler. Kommuniserer via Tobii, øyestyrt pc. Hun trenger hjelp til alt, personlig stell, husarbeid, klesvask.
Assistenten må like hage, og hagearbeid, da bruker er veldig glad i dette. Det er uteplass og stor hage som kan benyttes til sommeren.
Hun liker å lese, bli lest for- aviser og bøker, liker serier og TV.
Hun styrer selv rullestol med haken, så turer ut er kjærkomment og noe hun liker godt.
Fysioterapeut er inne to dager i uken, og assistenter vil også gjøre øvelser de andre dagene.
Ergoterapeut følger opp på behov for hjelpemidler.
Assistenter må like katt, og ikke ha allergier, da hun har en nydelig katt.
Hun ønsker positive og blide assistenter. Som ønsker å bidra til å gi henne et verdig liv, og glade dager.
Kvinner oppfordres til å søke, alder fra 28 -- 60.
Hun trenger en person som er lettlært, rolig og flink til å stå på når det trengs. Assistenten må kunne arbeide både selvstendig og ta imot instruksjoner, ta initiativ, være åpen og ærlig, fleksibel, være i bra fysisk og psykisk form. Personlig egnethet vektlegges. Kjemi er viktigst for samarbeidet og forholdet mellom assistent og bruker. Assistenten skal være brukers armer og bein.
Som assistent trenger du ingen utdanning innen helse og omsorg.
Det vil bli gitt grundig, god og solid opplæring.
Noen arbeidsoppgaver:
- Bistå med morgenstell/dusj/måltider
- Vanlig husarbeid
- Bistå under trening
- Være med på turer
- Jobbe med Tobii
- Lese aviser for bruker
Kvalifikasjoner hos assistent:
- Fleksibel
- Presis
- Arbeidsvillig
- Gode kommunikasjons og samarbeidsevner
- Ansvarsbevisst, initiativrik/selvstendig/løsningsorientert
- Iboende respekt for sine medmennesker
- Tålmodig og forståelsesfull.
Personlig egnethet vektlegges.
Politiattest må leveres før tiltredelse.
Noen spørsmål? Kontakt vår BPA rådgiver Hanne Bugge Klem på mail: hanne.bugge.klem@aberia.no, telefon 46951275
Aktuelle kandidater vil intervjues fortløpende, og tiltredelse snarest.
Om bedriften
Aberia tilbyr helse-, velferds- og omsorgstjenester på vegne av offentlig sektor, og våre tjenester utføres primært i Norge og i Sverige. Vi har gode resultater gjennom vårt arbeid, og det er det mange årsaker til. Vi har gode og erfarne ansatte, riktig kompetanse og gode systemer. Dette hjelper oss til alltid å tenke kvalitet i alt vi gjør.
Selskapet har avtaler med det offentlige og yter tjenester som omfattes om Lov om barnevern og Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. (helse og omsorgstjenesteloven).