Avdelingsleder forebyggende, Namsos brann og redningsvesen
Namsos brann og redningsvesen har ledig 100% stilling som avdelingsleder forebyggende.
Forebyggende avdeling sitt hovedmål er gjennom risikobasert forebyggende arbeid å redusere sannsynligheten for brann, og begrense konsekvensene brann kan få for liv, helse, miljø og materielle verdier. Det brannforebyggende arbeidet har dreiet fra regelstyrt til mer risikobasert forebygging.
Forebyggende avdeling må gjøre analytiske vurderinger, gjøre gode risikovurderinger og foreta prioriteringer i det forebyggende arbeidet.
Stillingens arbeidsområde
Stillingen gir utfordrende oppgaver innen ledelse, forebyggende arbeid og saksbehandling. Deler av stillingen omfatter tilsyn og fullføring av saksbehandling.
Avdelingsleder forebyggende er delegert fagansvar, personalansvar og økonomiansvar for forebyggende avdeling som også inkluderer Feiertjenesten.
Avdelingsleder skal sørge for at avdelingen, innenfor sine rammer og gjeldende regelverk, når sine målsetninger og ivaretar personal- og arbeidsgiveransvaret.
Avdelingsleder forebyggende rapporterer til brannsjef og inngår i brannvesenets ledergruppe.
Overordnet vakt:
Det er ønskelig at stillingen inngår i brannvesenets 4-delte innsatsledervakt. Ved deltagelse i vaktordningen stilles det krav til bosted/oppmøtetid.
Ønskede kvalifikasjoner
- Utdanning fra universitet/høgskole
- Dokumentert ledererfaring og/eller utdanning, med gode resultater knyttet til tjenestekvalitet, personalarbeid og økonomistyring.
- Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling.
- Erfaring med og interesse for ROS og analysearbeid.
- Gjennomført godkjent formell utdanning etter forskrift om organisering og dimensjonering av brannvesenet § 7-9, eller være villig til gjennomføre denne etter tiltredelse.
Personlige egenskaper:
- Gode lederegenskaper.
- God til å behandle medarbeidere og motivere andre.
- Strukturert, analytisk og med god gjennomføringsevne.
- Evne til å bygge gode relasjoner med eksterne samarbeidspartnere.
- Samfunnsorientert og har evne til å nytekning og helhetlig tenkning til hvordan brannvesen skal driftes og utvikles.
- Den som tilsettes må ha evne til å jobbe selvstendig så vel som i grupper.
- Utadrettet og god til å kommunisere skriftlig og muntlig.
Søkere vil bli innkalt til intervju, og personlige egenskaper vil bli vektlagt ved utvelgelsen.
Det stilles krav om at søker har førerkort klasse B og gjerne kode 160 for utrykningskjøring
Det er krav om plettfri vandel dokumentert med politiattest.
Vi tilbyr
- Faglige interessante arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø som er i en spennende utviklingsfase,
som du vil ha innflytelse på - Avtalefestet lønn
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- IA- bedrift
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det tas forbehold om fortrinnsrett for interne søkere jfr. arbeidsmiljøloven § 14.3 / hovedtariffavtalen kap 1 § 2.3.
Søknad sendes
Søknad om stillingen må sendes elektronisk via Namsos kommunens nettside (Ledige stillinger). Kontakt Servicetorget, tlf. 74 21 71 00 hvis du trenger hjelp.
Om bedriften
Namsos kommune har om lag 13 000 innbyggere og 950 årsverk kommunalt ansatte (2019). Tjenester til innbyggere og brukere leveres av kommunale og regionale resultatenheter. Interne støttetjenester er en del av sentraladministrasjon.Vår visjon er "Namsos - et godt sted å leve". Vårt verdigrunnlag som ansatt er "Åpenhet, Likeverd og Engasjement".