Seniorrådgiver - internkontroll, beredskap og samfunnssikkerhet
Stillingsannonsen er inaktiv.Bufdir
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
Jobbnorge ID: 171728
Dette får du jobbe med hos oss
Motiveres du av å ha fagansvar for et høyt prioritert område i en stor etat der arbeidet ditt virkelig har en betydning?
Vi ser etter en deg med kompetanse innen internkontroll, organisatorisk beredskap og samfunnssikkerhet. Virksomhetsstyringsavdelingen har koordineringsansvar for internkontroll, samfunnssikkerhets- og beredskapsarbeidet i direktoratet og i etaten. Rollen innebærer at du får være sparringspartner for ledelsen på disse områdene, og har ansvaret for at vi har en forsvarlig internkontroll, sikkerhet og beredskap i alle våre tjenester. Du vil primært jobbe på strategisk nivå når det gjelder etaten, samtidig som du får et operativt ansvar i direktoratet.
Du vil være en sentral ressurs i arbeidet med etatens og direktoratets internkontroll og vil være sentral i å videreutvikle og følge opp internkontrollarbeidet. Videre vil du få ansvar for arbeidet med beredskap i vår etat, et område med stor oppmerksomhet. Du får også muligheten til å jobbe med andre områder innen virksomhetsstyring som risikostyring og mål- og resultatsstyring i etaten og i direktoratet.
Arbeidsdagen din vil med andre ord bestå av dette:
- Utvikling og oppfølgning av etatens og direktoratets internkontroll
- Være ledelsens primære rådgiver innen beredskap og samfunnssikkerhet for hele etaten
- Utvikle og vedlikeholde beredskapsplaner, samt ha ansvar for planleggingen av og gjennomføringen av beredskapsøvelser
- Oppfølging av skader og avvik i etaten
- Andre oppgaver på virksomhetsstyringsområdet
I avdeling virksomhetsstyring blir du tatt i mot av 11 dyktige kollegaer. Du vil bli en del av en avdeling med mye godt humør, og høy faglig integritet.
Hva slags bakgrunn har du?
For å lykkes i rollen, mener vi det er nødvendig at du har
- utdanning fortrinnsvis på mastergradsnivå, gjerne med kursing eller fag innen de fagområdene som er relevante for stillingen
- relevant arbeidserfaring med internkontroll
- relevant arbeidserfaring innen beredskap på strategisk nivå
- kjennskap til direktoratsrollen og statlig styring, enten gjennom arbeidserfaring eller utdanning
- erfaring med å lede tverrgående team
- god muntlig og skriftlig formuleringsevne, i tråd med prinsippene for klarspråk
Det vil også være en fordel om du har
- erfaring fra offentlig forvaltning
- erfaring med virksomhetsstyringsprosesser
- kjennskap til mål- og resultatstyring
- god prosessforståelse
Hva slags person ser vi etter?
Vi ser etter deg som
- er selvgående, uredd og med nok faglig tyngde til å drive fram og sette retning for et eget område. Det er viktig at du selv har overblikk og ser hva som må gjøres, at du er faglig nysgjerrig og holder deg oppdatert
- er strategisk anlagt, og med forståelse for å jobbe på et overordnet nivå
- er utholdende og evner å se løsninger der andre ser problemer
- mestrer å jobbe selvstendig og uten detaljstyring, og trives med å ta en del beslutninger på egenhånd
- liker å samarbeide med mange ulike aktører på alle nivåer i en virksomhet
- er strukturert og god til å planlegge oppgavene dine, slik at du overholder tidsfrister
Hva kan vi tilby deg?
Hos oss får du
- et meningsfylt arbeid for deg som vil være med på å jobbe for vårt viktige samfunnsoppdrag
- varierte og spennende oppgaver på en arbeidsplass i rask utvikling
- ansettelse etter statlig lønnsregulativ som seniorrådgiver (kode 1364), med lønn fra 600 000 - 750 000 kr brutto pr. år. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere, kan høyere lønn vurderes.
- medlemskap iStatens pensjonskasse som innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Verdt å merke seg før du søker
Når du søker denne stillingen vil du ikke bli bedt om å skrive/legge ved et søknadsbrev, ettersom vi kun vektlegger CV i den første vurderingen av søkerne. Derfor er det viktig at du beskriver ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold i fritekstfeltet i CV-utfyllingen.
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanser. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Bufdir jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av alle nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en kan bli brukt til statistikkformål.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25
Dersom du har spørsmål om stillingen, kan du kontakte avdelingsdirektør Lena de Faveri på telefon 951 24 607.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bufdir
Adresse
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
Hjemmeside
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) er fagdirektorat for områdene barnevern, familievern, barn og ungdom, adopsjon, likestilling og ikke-diskriminering og arbeidet mot vold og overgrep i nære relasjoner. Vi arbeider for gode oppvekstsvilkår, gode og stabile foreldrerelasjoner, utjevning av levekårsforskjeller og bidrar til å
fremme like muligheter, deltakelse og medvirkning for barn, unge og voksne. Bufdir er administrativ leder av det statlige barne- og familievernet (Bufetat), og tilbyr barneverntjenester og familieverntjenester på vegne av staten. Direktoratet er underlagt Barne- og familiedepartementet. Vi står foran store og spennende oppgaver.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 19. desember 2019
Hentet fra: jobbnorge
Referanse: 171728_Bufdir_jobbnorge
Stillingsnummer: 82c4cb15-4865-4d3c-a66a-0fc02ff97329