Rådgiver stab
Nordland fylkeskommune lyser nå ut en 100% fast stilling som Rådgiver stab
Avdeling for transport og infrastruktur består av fem seksjoner (vegutbygging, vegdrift, plan og forvaltning, mobilitet og bygg/eiendom) og har ansvar for fylkesvegferje-, hurtigbåt- og busstilbudet i fylket, forvaltning, drift, vedlikehold og investeringer på fylkesvegene, samt for vedlikehold og investeringer i fylkeskommunens bygningsmasse. Totalt har avdelingen om lag 170 medarbeidere og en omsetning på nærmere fire mrd. kr i 2022.
Stab har en meget viktig rolle i forhold til støtte for seksjonene, samt også utrednings- og prosjektrelatert arbeide. Digitalisering skaper nye muligheter for å gi mer effektive og smarte arbeidsformer i organisasjonen. Nye teknologiske løsninger er viktig for utvikling av hele organisasjonen, og vil bidra til ytterligere profesjonalisering og effektive arbeidsmetoder. Avdelingen jobber aktivt for å utvikle og ta i bruk slike løsninger.
Stabsavdelingen har i dag 6 ansatte og ledes av assisterende Fylkesdirektør.
Kontorsted vil være ved et av våre etablerte kontorer i Mosjøen, Mo i Rana, Bodø eller Sortland.
Hos oss får du jobbe med mange spennende og utviklende oppgaver i det mest spennende og utfordrende fylket i landet. Kan du være den vi søker?
Stillingens ansvars- og fagområde:
- Interne forbedringsprosesser og prosjektarbeid
- Utvikle fagområdet digitalisering og effektive arbeidsformer innen digitale løsninger
- Fremme bærekraft gjennom seksjonens og avdelingens arbeid
- Leder- og medarbeiderstøtte i utvikling av avdelingen
- Internkommunikasjon i avdelingen
- Administrative oppgaver etter behov
Utdanning og erfaring:
- Ønskelig med utdanning på minimum Bachelornivå innenfor relevante fagområder. Relevant bred erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God kjennskap til og erfaring fra rammebetingelsene i offentlig sektor
- Erfaring fra utvikling og bruk av digitale løsninger, informasjonsarbeid og leder- /medarbeiderstøtte
- Bred erfaring innen ansvarsområder innen offentlig forvaltning, utredninger og prosjektarbeid.
- Erfaring fra utviklingsprosesser
Personlige egenskaper:
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.
- Evne til å jobbe gjennomgående, finne løsninger sammen og tenke helhet.
- Evne til å være pådriver for å utvikle og finne smarte løsninger.
- God gjennomføringsevne - med fokus på fremdrift, kvalitet og måloppnåelse.
- En bevisst rolleforståelse - er tydelig og trygg i rollen.
- Evne til å bidra for å gjøre organisasjonen god og være en kulturbygger.
Sentrale nettsider og dokumenter:
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker!