Rådgiver / spesialkonsulent - Politisk sekretariat
Kvalifikasjoner:
Relevant bachelor eller universitetsutdanning (minimum 3 årig) med relevant fagkrets innen offentlig forvaltning.
Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Gode digitale ferdigheter.
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.
Opplysninger om arbeidssted og stilling:
Politisk sekretariat ivaretar prosesser knyttet til politiske styringsorganer, sekretariatsfunksjoner og digital arbeidsflyt. Det daglige arbeidet utføres i nært samarbeid med ordfører og kommunedirektørens ledergruppe.
Stillingen er fast og er plassert i politisk sekretariat som inngår i HR Organisasjon. HR organisasjon har 18 ansatte og består av tre team; politisk sekretariat, arkiv og personal. Politisk team har 4 stillinger og arbeidslokaler i Ås rådhus. Stillingen rapporterer til teamleder/HR sjef. Kveldsarbeid må påregnes.
Arbeidsoppgaver:
. møtearrangør og -sekretær for politiske utvalg, herunder innkalling, protokoll
. tilrettelegging av digitale systemer for politiske møter, opplæring av kommunens folkevalgte og brukerstøtte, samt teknisk/praktisk bistand i politiske møter
. betjene henvendelser til politisk sekretariat
. rådgivning både til folkevalgte, ledere og saksbehandlere
. saksbehandling
. planlegging, forberedelse, tilrettelegging og gjennomføringen av valg til Stortinget, Sametinget, fylkestinget og kommunestyret med flere
. brukeropplæring i og videreutvikling av digitale verktøy som benyttes i arbeidet
. systemansvarlig og prosjektdeltakelse/-lederfunksjon kan tillegges stillingen
. loggføring i kommunens beredskapssystem i samarbeid med beredskapskoordinator
. andre arbeidsoppgaver som tilhører politisk sekretariat
. bistå i løsning av arbeidsoppgaver i andre team ved behov
Vi ønsker deg som:
. har innsikt i og helst erfaring fra kommunale politiske prosesser
. har erfaring fra kommunal eller annen offentlig virksomhet
. har erfaring fra saksbehandling, utredning og rådgivning
. har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
. er god på samhandling og har gode samarbeidsevner
. er strukturert, effektiv og jobber selvstendig, men som også liker å jobbe i team
. er fleksibel, positiv og serviceorientert
. trives med hektiske hverdager og korte tidsfrister
. har erfaring med sak-/arkivsystemer
. har interesse og helst erfaring med å effektivisere/digitalisere arbeidsprosesser
. har erfaring som systemansvarlig, brukerstøtte og veiledning i IKT-verktøy
Hos oss får du:
. Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
. Faglig utvikling
. Lønn i henhold til tariffavtale og Ås kommunes lokale lønnspolitikk, bl.a. med tillegg for utvidet kompetanse og ansvar for enkelte stillinger
. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører. Søk på stillingen
Om bedriften
Vil du jobbe i vekstkommunen Ås? Kommunen er i vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.