Avdelingsleder drift kommunalteknikk
Opplysninger om arbeidssted og stilling:
Enhet kommunalteknikk har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens kommunaltekniske anlegg. Dette omfatter vann, avløp, vei, utendørs idrettsanlegg, parker og friområder. Enheten består av 26 ansatte, fordelt på drift og administrasjon.
Vi søker deg som er en engasjert avdelingsleder for vårt ressursteam og våre to utearbeidende fagarbeiderteam. Sammen har disse teamene ansvar for drift og vedlikehold av de kommunaltekniske anleggene. Ressursteamet vårt sørger for å planlegge og legge til rette for arbeidet som fagarbeiderteamene våre skal gjøre, samt noe saksbehandling. Fagarbeiderne våre er delt i to team: vann/avløp og vei/idrett/natur, med hver sin formann. Du blir direkte underlagt enhetsleder og skal være en aktiv bidragsyter og støttespiller for vår enhetsleder for å effektuere enhetens mål.
Hovedansvaret ditt blir å planlegge, organisere og lede arbeidet i avdelingen. Vi søker deg som er en glad person som liker å motivere og lede andre slik at vi sammen oppnår gode resultater. Du bidrar til god samhandling med andre saksbehandlere på enheten og ellers i kommunen. Vi legger nemlig stor vekt på samhandling på tvers av kommunens virksomheter. Ansvarsområdet ditt vil også være personalansvar for ressursteam, formenn og fagarbeidere, samt oppfølging av avdelingens budsjetter.
Ås kommune er i stadig endring og du må trigges av utfordringer. I tillegg vil du utføre relevant saksbehandling, oppfølging av driftsavtaler mm. Du er også svært serviceinnstilt og løsningsorientert, samt opptatt av å fremme samarbeid og samhandling for å løse felles utfordringer.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på bachelornivå
- Tilleggsutdanning/kurs i ledelse
- Relevant ledererfaring med personalansvar
Lang og dokumenterbar erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse/kurs. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ønsker deg som:
- Har gode lederegenskaper og god gjennomføringsevne
- Har erfaring fra offentlig forvaltning
- Er en tydelig og inkluderende leder
- Kan inspirere, stille krav og motivere
- Er nytenkende og fleksibel, samt trigges av omstilling og endring
- Er strukturert, målrettet og beslutningsdyktig
- Har integritet og er lojal overfor politiske og administrative beslutninger
- Kommuniserer godt, viser respekt og har gode samarbeidsegenskaper
- Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp
Hos oss får du:
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- God mulighet for faglig utvikling
- Fleksibel arbeidshverdag
- Engasjerte kolegaer med god faglig kompetanse
- Et uformelt arbeidsmiljø der vi ser og oppmuntrer hverandre
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring
- Lønn etter avtale
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører. Søk på stillingen
Om bedriften
Vil du jobbe i vekstkommunen Ås? Kommunen er i sterk vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.