Rådgiver/spesialrådgiver kommunikasjon
Arbeidsoppgaver
- Profilering og profesjonalisering av byrådsavdelingen og byrådsavdelingens fagprodukter innenfor byrådsavdelingens fagområder budsjett, rapportering, statistikk, arbeidsgiverpolitikk, anskaffelsesstrategier mv.
- Visualisering (maler, bilder og layout)
- Språkvask og klarspråk, bistå både administrativt og politisk
- Identifisere kommunikasjonsbehov og gi kommunikasjonsfaglige råd, samt praktisk bistand med internkommunikasjon til avdelingen
- Lede eller delta i strategiske utviklingsprosjekter, både teknologidrevet og organisasjonsutvikling/endringsledelse
- Bidra til å styrke og videreutvikle tverrfaglig arbeid på tvers av enheter, byrådsavdelinger og fagmiljøer
- Digitaliseringsarbeid i byrådsavdelingen, med hovedansvar for bruk av Office 365 og de ulike kommunikasjonskanalene byrådsavdelingene benytter i sitt arbeid
- Stedfortreder for kommunikasjonsansvarlig på ekstern kommunikasjon og avlaste/bistå ved behov
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad innenfor relevant fagområde
- Minimum fem års relevant erfaring
- Erfaring fra strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid og kunnskapsformidling
- Erfaring med digitalisering og Office 365
- God rolle- og samfunnsforståelse
- Kunnskap om politiske prosesser er en fordel
- Dokumenterte resultater av tidligere relevant arbeid
Personlige egenskaper
Du er en omgjengelig og initiativrik person som mestrer balansen mellom å være operativ med daglig innholdsproduksjon og drive strategisk planlegging og rådgiving innenfor kommunikasjonsområdet.
I tillegg ønsker vi at du:
- Er nysgjerrig og samfunnsorientert
- Er selvstendig og initiativrik – du ser selv muligheter og tar ansvar for leveransene
- Har god gjennomføringsevne
- Er utadvendt, samarbeidsorientert og evner å jobbe på tvers av enheter
- Er trygg på egen kompetanse
- Liker å utfordre med nye ideer
- Er systematisk og nøyaktig
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver
- Muligheter for å forme stillingen og egen arbeidshverdag
- Hyggelige og faglig dyktige kollegaer
- Høyt arbeidstempo
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitidsordning
- Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse for stilling som rådgiver/spesialrådgiver mellom lønnstrinn 44 - 59 (kr 611 700 - kr 818 900)
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Søknaden må sendes elektronisk i rekrutteringssystemet innen søknadsfristen.
Kontaktinformasjon
Live Harstad, fagsjef - avdelingsstyring, 900 94 983Arbeidssted
Rådhusplassen 10037 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommuneReferansenr.:4523634296
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.06.2022
Om bedriften
Byrådsavdeling for finans har ansvaret for å ivareta overordnet økonomisk og ressursmessig samordning, herunder kommuneplan, økonomiplan og budsjett, regnskap og finansstyring. Videre har Byrådsavdeling for finans overordnet ansvar for kommunens anskaffelsesvirksomhet, personvern, informasjonssikkerhet, konsernovergripende IKT og sentral arbeidsgiverfunksjon i Oslo kommune. Byrådsavdelingen er organisert med 5 seksjoner og har ca. 75 ansatte. For nærmere informasjon, se www.oslo.kommune.no