IBM Teknisk Service søker Servicetekniker
Introduction
System Services Representatives are the primary technical interface to clients for the coordination of hardware and software support and delivery of operational services. Sound pretty important? Absolutely! You will advise clients of preventive maintenance, configuration, operation and environmental factors which may drastically impact product performance or impair the client's IT operation.
Your Role and Responsibilities
Har du lyst til å bli en del av vårt team som arbeider med kundesupport?
Jobben innebærer:
Servicearbeid og reparasjoner av PC, Server, Lagring og Apple-produkter. Arbeidet vil vesentlig foregå ute på kundens lokasjoner og datasentere.
Andre produkt-typer kan også bli aktuelt.
Kandidater må ha førerkort og disponere egen bil.
Vi kan også ha behov for kandidater som kan bemanne vårt Support Senter.
Her består jobben i å ta imot feilmelding fra kunder på PC produkter, feilsøking/retting over telefon, samt utarbeidelse av videre aksjonsplaner for reparasjon av produktene.
Det kan også være aktuellt med en kombinasjon av Support Senter arbeid og feilretting på kundens lokasjoner.
Personen vi søker:
-
Høflig og utadvendt, med erfaring og kunnskap om PC’er, servere og storage (HW og SW), gjerne utdannelse som dataelektroniker e.l.
-
Være selvstendig, ta egne initiativ, være serviceminded og med stå-på-vilje.
-
Gode norsk- og engelsk-kunnskaper.
Vi kan tilby:
-Fast eller midlertidig stilling.
-Arbeidsplass i nye kontorlokaler sentralt i Oslo.
-Subsidiert kantineordning.
Kontaktinformation:
Trygve Aanrud
Mail: taa@no.ibm.com
Mobil: 922 66 940
Key job details
State:OSLO
City:OSLO
Category: Product Services
Required Education: High School Diploma/GED
Position Type: Early Professional
Employment Type:Full-Time
Contract Type:Regular
Company :(0102) International Business Machines AS
Req ID:312254BR
Required Technical and Professional Expertise
Preferred Technical and Professional Expertise
About Business Unit
At Global Technology Services (GTS), we help our clients envision the future by offering end-to-end IT and technology support services, supported by an unmatched global delivery network. It's a unique blend of bold new ideas and client-first thinking. If you can restlessly reinvent yourself and solve problems in new ways, work on both technology and business projects, and ask, "What else is possible?" GTS is the place for you!
Your Life @ IBM
What matters to you when you’re looking for your next career challenge?
Maybe you want to get involved in work that really changes the world? What about somewhere with incredible and diverse career and development opportunities -- where you can truly discover your passion? Are you looking for a culture of openness, collaboration and trust -- where everyone has a voice? What about all of these? If so, then IBM could be your next career challenge. Join us, not to do something better, but to attempt things you never thought possible.
Impact. Inclusion. Infinite Experiences. Do your best work ever.
About IBM
IBM’s greatest invention is the IBMer. We believe that progress is made through progressive thinking, progressive leadership, progressive policy and progressive action. IBMers believe that the application of intelligence, reason and science can improve business, society and the human condition. Restlessly reinventing since 1911, we are the largest technology and consulting employer in the world, with more than 380,000 IBMers serving clients in 170 countries.
Location Statement
For additional information about location requirements, please discuss with the recruiter following submission of your application.
Being You @ IBM
IBM is committed to creating a diverse environment and is proud to be an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability, age, or veteran status. IBM is also committed to compliance with all fair employment practices regarding citizenship and immigration status.
Om bedriften
IBM, med virksomhet i over 170 land, opererer i skjæringspunktet mellom teknologi, forretning og samfunn, og ønsker å bidra til å kunne effektivisere og digitalisere bedrifter og industrier i Norge. IBM har innovasjon og utvikling av nye løsninger som forstår, vurderer og lærer basert på analyse av data som en viktig del av sin strategi, og leverer bransjetilpassede, skybaserte og kognitive løsninger innen big data, analyse, sikkerhet, mobilitet og samhandlingsverktøy.
IT-bransjen endrer seg radikalt, og vi vil forsette å lede an og tilpasse oss. Idag er IBM mye mer enn et 'hardware, software, services'-selskap. IBM har lagt en strategi som innebærer å utvikle nye løsninger som forstår, vurderer og lærer basert på analyse av data. Disse kognitive løsningene skal leveres på vår skyplattform.
Vi sprenger kontinuerlig rammene for hva som er teknologisk mulig å få til. Derfor er IBM det teknologiselskapet i verden som oppnår flest nye patenter knyttet til teknologi hvert år. Slik flytter vi grensene for hva teknologi kan utrette - og bidrar til å endre verden.