Rådgiver - Politisk sekretariat
Org. nr: - Stillingsident: 4106199042 Presentasjon av stillingen:
Vil du jobbe med varierte og interessante arbeidsoppgaver opp mot politisk ledelse?
Politisk sekretariat skal bidra til gode politiske prosesser, tilrettelegge for arbeidet i de politiske styringsorganene og bistå den politiske ledelsen i kommunen. Kontoret er direkte underlagt ordfører og dekker de praktiske sekretariatsfunksjonene for alle kommunens politiske organer i henhold til gjeldende reglement.
Politisk sekretariat har ansvar for forvaltningen av rådhuset som er kommunens hovedbygg for politisk møteaktivitet og representasjonsvirksomhet. I tillegg er rådhuset kontorarbeidsplass for opp mot 150 av kommunens medarbeidere, hovedsakelig rådmannens ledergruppe med staber.
Arbeidsoppgaver
Den som tilsettes vil få oppgave som utvalgssekretær for ett eller flere politiske utvalg. Arbeidet innebærer tett dialog med politisk utvalgsleder og rådmannens administrasjon.
Til stillingen ligger videre et særlig ansvar for å utvikle, vedlikeholde og oppdatere politisk sekretariat sine hjemmesider, i dialog med kommunens kommunikasjonsenhet. Vår nye medarbeider skal videreutvikle vår informasjonsvirksomhet og være en nøkkelperson i forhold til hvordan vi informerer utad om vår virksomhet.
Den som tilsettes vil måtte bistå med å utarbeide svar på henvendelser til avdelingen og de folkevalgte.
Det er ønskelig at den som tilsettes har god teknisk forståelse og kan være kompetanseperson på teknisk AV-utstyr i rådhusets saler og møterom.
I tillegg til sine hovedoppgaver må alle medarbeidere ved kontoret bidra med varierte småoppgaver for å få hverdagen til å gå opp. Til stillingen ligger et ansvar for å bistå med oppfølgingen av de folkevalgte i kommunens lønns- og personalsystem, herunder utbetaling av godtgjørelse, utlegg, reiseregninger mv.
Den som tilsettes må bistå med oppgaver knyttet til gjennomføringen av store prosjekter som Stortingsvalg, kommunestyre-/fylkestingsvalg, og TV-aksjonen i Bærum.
Endringer i arbeids- og ansvarsoppgaver må påregnes da vi er et kontor i stadig utvikling.
En del kvelds-/overtidsarbeid må påregnes, særlig knyttet til avviklingen av politiske møter i rådhuset.
Kvalifikasjoner
¿ Relevant høyere utdanning på bachelor-/høyskolenivå e.l., gjerne innenfor områder som IT og kommunikasjonsformidling
¿ Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
¿ God teknisk innsikt og gode datakunnskaper
¿ Det er ønskelig med erfaring fra tilsvarende arbeid
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
¿ Meget god serviceinnstilling
¿ Fleksibilitet ¿ vi trenger en person som kan utføre varierte oppgaver, både store og små, avhengig av hva som er avdelingens behov der og da
¿ Gode samarbeidsevner
¿ Strukturert person med gode organisatoriske egenskaper og som evner å se behov og ta selvstendig initiativ
¿ Utadvendt
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
¿ Muligheten til å jobbe tett på politisk og administrativ ledelse i Norges femte største kommune
¿ Lønn etter avtale i spennet mellom 450 000 kroner til 600 000 kroner
¿ Variert og spennende arbeidshverdag med muligheter for stor grad av selvstendighet
¿ Kompetanseutviklingsstipend
¿ Offentlig tjenestepensjonsordning
¿ Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
¿ Vitnemål og attester tas med på intervju
¿ Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
¿ Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)
Kontaktinformasjon
Eirik Lindstrøm, Kontorsjef, Tlf: 92820795
Arbeidssted
Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4106199042
Stillingsbrøk: 100%
Heltid, Fast
Startdato: 01.10.2019
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 09.08.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4106199042&company_id=1081735325&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden