Pedagogisk psykologisk rådgiver
Org. nr: - Stillingsident: 4194511598 Presentasjon av stillingen:
En av oss?
Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) er kommunens sakkyndige, rådgivende og veiledende instans i arbeid med tilpasset opplæring, og i forhold til barn og unge med særskilte behov i barnehage og skole.
Vi jobber sammen med barnehagene og skolene i kommunen ut fra ønske om å utvikle robuste og inkluderende barnehage- og skolemiljøer.
Stillingen inngår i et team med fire pedagogiske-psykologiske rådgivere, en konsulent og tre spesialpedagoger i barnehagene.
Tjenesten holder til i kommunesenteret.
Arbeidsoppgaver
- Utrednings- og sakkyndighetsarbeid
- Veiledning og kompetanseheving i skoler og barnehager
- Tverrfaglig samarbeid
- Vedlikehold og videreutvikling av egen og PP-tjenestens kompetanse
- Oppfølging av kommunale planer knyttet til virksomheten
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med utdanning på master- eller hovedfagsnivå innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi.
- God kunnskap om spesialpedagogisk arbeid og tilpasset opplæring
- Test og utredningskompetanse. Det må fremkomme av søknaden hvilken testkompetanse du har
- Veiledningskompetanse
- Erfaring og kompetanse fra utredningsarbeid og systemarbeid
- Meget gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
- Ønskelig med erfaring fra PP-tjenesten
- Søker må ha førerkort klasse B og disponere egen bil
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder, i henhold til opplæringsloven § 10-9
Utdanningsretning
- Undervisning / Pedagogikk
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet
Personlige egenskaper
- Positiv med godt humør
- Ansvarlig, nøyaktig og effektiv
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Mestrer å jobbe selvstendig og strukturert
- Fleksibel og tilpasningsdyktig
- Den som tilsettes må kunne disponere egen bil i tjenesten. Kjøregodtgjørelse i henhold til gjeldene regler.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Language
- Norsk
Vi tilbyr
- 100% stilling vikariat i forbindelse med foreldrepermisjon i inntil ett år med mulighet for forlengelse.
- Utfordrende arbeidsoppgaver og mulighet for nytenking
- Godt arbeidsmiljø med engasjerte og positive kolleger
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter for utvikling
- Lønn og arbeidsvilkår etter gjeldende bestemmelser
- God pensjonsordning gjennom KLP
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søker har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. offentlighetslova § 25
Kontaktinformasjon
Unni Nuvin Blaker, Leder PPT, 97572986
Arbeidssted
Herredshuset,Gjerivegen 1
2022 Gjerdrum
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Gjerdrum kommune
Referansenr.:4194511598
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 01.03.2020
Om bedriften
Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune - 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.
Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.