Ledig 100 % fast stilling som PP-rådgiver
Vi har ledig en 100% fast stilling som PP-rådgiver i Midtre Gauldal kommune fra dags dato. Stillingen ligger under enheten Helse og familie.
PP-tjenesten
PP-tjenesten er kommunens sakkyndige organ i spørsmål om spesialpedagogisk hjelp for barn under skolepliktig alder, spesialundervisning i skolen og i voksenopplæringa.
PP-tjenesten har 4 årsverk med 1 leder, 2 saksbehandlere og 1 logoped/saksbehandler.
Kvalifikasjoner
- Godkjent utdanning med master innen spesialpedagogikk, psykologi eller tilsvarende
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, gode digitale ferdigheter
- Utdanning og/eller relevant erfaring som saksbehandler i PP-tjenesten
- Erfaring med veiledning og rådgivning både på individ- og systemnivå samt foreldreveiledning
- Oppdatert testkompetanse innenfor PP-tjenestens fagområde er ønskelig
- Førerkort klasse B og disponerer egen bil
- Oppdatert kunnskap og god forståelse for relevant lovverk
- Spesialpedagogisk erfaring fra skole vektlegges
Personlige egenskaper
- Tydelig, løsningsorientert, fleksibel og besluttsom med god gjennomføringskraft
- Du arbeider godt selvstendig og i team
- Du er strukturert, effektiv, tydelig både for kolleger og samarbeidspartnere
- Du har oppdatert kunnskap innen fagfeltene PP-tjenesten skal dekke, du har <<generalistkompetanse>>
- Du bidrar med godt humør i arbeidsmiljøet
- Personlig egnethet vektlegges
Midtre Gauldal kommune tilbyr
- Kompetanseutvikling
- Lønn etter avtale, gode pensjons og forsikringsordninger, bedriftshelsetjeneste
- Kjøregodtgjørelse etter gjeldende satser
- Et utviklingsorientert og trivelig arbeidsmiljø
StillingsID - 1382