Samferdsel - Rådgiver jurist
Org.nr.:920717152 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Beskrivelse
Samferdselsavdelingen, seksjon Kvalitet og støtte (stab) i Innlandet fylkeskommune har ledig fast stilling som jurist med tiltredelse snarest mulig.
Om enheten
Seksjon Kvalitet og støtte (stab) har det overordnede ansvaret for blant annet jus, økonomi, kommunikasjon, sikkerhet og beredskap, kvalitet- og styringssystem, politiske saker, SHA for Samferdselsavdelingen. Vi bidrar med spisskompetanse, koordinering og styring opp mot andre seksjoner og avdelinger.
Vi søker deg som
- er utdannet jurist. Du er enten cand. jur, eller har en master i rettsvitenskap
- har erfaring innen flere av Samferdselsavdelingens rettsområder, som bl.a. omfatter offentlige anskaffelser, entrepriserett, kontraktsrett, vegrett, erstatningsrett, tingsrett og naborett
- har god oversikt over og kunnskap om forvaltningsretten
- har gjerne også erfaring med plan- og bygningslovens prosesser rundt utarbeidelse og revidering av kommune- og reguleringsplaner
Vi tilbyr
- en spennende juristjobb med varierte og krevende arbeidsoppgaver der du får brukt kunnskap og erfaringer fra tidligere jobber, og muligheter til å jobbe med et bredt juridisk fagfelt
- du vil kunne være med på å videreutvikle fagområder i nært samarbeid med nøkkelpersoner fra relevante fagmiljøer både på seksjonen, i Samferdselsavdelingen og andre avdelinger i Innlandet fylkeskommune
- fylkeskommunale tilsetningsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Om stillingen
- stillingen er plassert i seksjon Kvalitet og støtte i Samferdselsavdelingen.
- du vil være en del av en seksjon som består av 17 personer, herunder et juristteam på totalt fire personer
- 100 % fast stilling
- tiltredelsesdato er snarest mulig
- arbeidssted er Lillehammer
Arbeidsoppgaver
- bistå i anskaffelsesprosesser etter lov og forskrift om offentlige anskaffelser, herunder strategisk rådgivning i forbindelse med valg av anskaffelses- og kontraktsformer
- rådgivning innenfor entrepriserett
- rådgivning innenfor vare- og tjenestekontrakter
- gi råd og veiledning overfor fylkeskommunens fagenheter og virksomheter
- saksbehandling og oppfølging av innkomne saker, både fra eksterne og interne, innenfor alle rettsområder som berører Samferdselsavdelingen
Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved videreutvikling eller omorganisering av avdelingen.
Kvalifikasjoner
- du er cand. jur eller har en master i rettsvitenskap
- du har gjerne erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser
- du har gjerne erfaring fra arbeid med entrepriserett, herunder NS 8405, 8406 og 8407
- du har gjerne erfaring fra arbeid med anskaffelser av tekniske rådgivningstjenester, herunder NS 8401 og 8402
- du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- du har evne til å jobbe både selvstendig og i team
Egenskaper
- målrettet, initiativrik og ansvarsbevisst
- gode analytiske evner
- nøyaktig og sans for detaljer uten å miste det overordnede perspektivet
- evne til helhetlig tenking
- selvgående og evne til å fatte selvstendige beslutninger
- gode samarbeidsevner
- løsningsorientert, fleksibel og endringsvillig
- trives med mange parallelle prosesser
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentlig søkerliste må begrunnes i søknaden.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Seksjonssjef Anita Brenden Moshagen, Mobil 90 91 51 69 , Epost: anita.brenden.moshagen@innlandetfylke.no
Om bedriften
Innlandet fylkeskommune består av de tidligere fylkene Hedmark og Oppland. 1. januar 2020 ble disse to fylkene slått sammen til ett.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!