Avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4404476157 Presentasjon av stillingen:
NAV Odal har ledig fast 100 % stilling som avdelingsleder med ansvar for de sosiale tjenestene ved kontoret. Stillingen er ledig fra september. Som avdelingsleder inngår du i kontorets lederteam og rapporterer fra din avdeling til NAV-leder.
NAV Odal skal være en synlig og løsningsdyktig samfunnsaktør. Kontoret gir tjenester til innbyggere i Sør- og Nord-Odal kommune og vi søker nå en engasjert, endringsdyktig og utadvendt leder som i samarbeid med lederteamet får ansvar for å videreutvikle NAV-kontoret for å få flere i arbeid. NAV Odal er for tiden 30 stk. fordelt på 2 avdelinger.
Arbeidsoppgaver
Avdelingen sitt hovedansvar er å få flere i arbeid, bidra til inntektssikring og sikre at brukerne som er i kontakt med NAV opplever at de får riktig hjelp til riktig tid. Avdelingsleders oppgaver er å lede og utvikle sin avdeling i samarbeid med NAV-leder og ledergruppa. Du vil ha ansvar for daglig drift av avdelingen med personal-, fag- og resultatansvar. Utvikling av kompetanse og arbeidsmiljø vil være svært viktig fremover.
I dette ligger det at du også skal:
- Omsette mål og strategier til hensiktsmessige handlinger
- Bidra til å se kontorets tjenester i et helhetsperspektiv
- Være aktiv og en inspirerende medspiller i kontorets lederteam
- Lede medarbeidere som arbeider målstyrt og ha medansvar for kontorets samlede resultater
- Bidra til utvikling av arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser
- Legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider og et godt arbeidsmiljø for avdelingen
- Bidra i videreutvikling av relasjoner til sentrale samarbeidspartnere
- Det må også påregnes å jobbe med saksbehandling og/eller oppfølging av brukere
NAV er i stadig utvikling, så endring av ansvar og arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor. Dette kan blant annet være innen ledelse i offentlig sektor og/eller sosialfag. Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital forståelse og kompetanse
Ønskelig at:
Du har god kjennskap til Lov om sosiale tjenester og helhetlig sosialt arbeid i Nav, men dette er ikke et krav.
Personlige egenskaper
Vår nye avdelingsleder ser medarbeiderne som den viktigste ressursen. Du har også engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og har evne til å håndtere et bredt ansvarsområde. Vi søker deg som:
- Har gode relasjonsegenskaper
- Jobber målrettet og strukturert, og kan vise til gjennomføringsevne
- Evner å motivere samt prioritere og delegere medarbeidere i en hektisk hverdag
- Har gode samarbeidsevner og evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
- Tar initiativ og er en pådriver for fornyelse og utvikling
- Er positiv og engasjert, og kan vise til gode serviceholdninger
- Tåler høyt arbeidstempo og arbeidsmengde
- Har et positivt menneskesyn og evne til å se ressurser hos medarbeidere
Personlig egnethet og motivasjon vil bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Kompetente medarbeidere og et faglig sterkt arbeidsmiljø
- Fine lokaler, fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor
Kontaktinformasjon
Daniel Sundby-Bredesen, Enhetsleder, 98623201
Arbeidssted
Øgardsvegen 2
2100 Skarnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sør-Odal kommune
Referansenr.:4404476157
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.06.2021
Om bedriften
Sør-Odal kommune med sine 7.900 innbyggere og kommunesenteret Skarnes, ligger sentralt på Østlandsområdet. Her er det åpent, rolig og landlig, samtidig som det pulserende bylivet i hovedstaden bare er en time unna. I Sør-Odal står vi sammen for å gjøre kommunen til et godt sted å bo, jobbe og utvikle seg. Vi har folkehelse som et satsingsområde der kommunen legger til rette for å fremme befolkningens helse og trivsel. Sør-Odal kommune er en framtidsrettet kommune for medarbeidere som er stolt av å yte sitt beste for innbyggerne hver eneste dag. Vi har en kultur for kontinuerlig forbedring der vi ser helhet, og deler kompetanse. Sør-Odal kommune har et brukerfokus der brukermedvirkning er en viktig del av utforming av våre tjenester.