Avdelingsleder til bofellesskap
Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 360 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte. Vi leter nå etter deg som har lyst til å bidra til vårt fellesskap.
Vi søker etter en motivert avdelingsleder i 100 % stilling som vil få ansvar for to bofellesskap
- Professor Dahlsgate som ligger sentralt i Sandviken i umiddelbar nærhet til Støletorget og gangavstand til det meste. Bofellesskapet er lokalisert i byggets første etasje, med flott uteplass når solen skinner.Prof. Dahls gt består av et bofelleskap for eldre med 7 leiligheter. Personalet yter og bistand til tre omsorgsboliger som ligger i samme bygg
- Svartediksveien som ligger sentralt i Årstad like ved Svartediket. Dette gir kort vei til flotte turmuligheter samtidig som det er kort vei til offentlig transport. I bofelleskapet bor det 7 tjenestemottakere med ulike tjenestebehov.
Det er to spennende boliger med varierte brukergrupper og dyktige ansatte med et stort faglig engasjement. Du vil få personalansvar for til sammen ca 24 årsverk
Vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst bidra til vårt felleskap med mange dyktige ansatte. Du er faglig dyktig, engasjert og motivert for å skape et godt bo og arbeidsmiljø basert på høy etisk standard, tillit og mestring. Det å legge til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og ansvarliggjøre de ansatte blir en viktig oppgave i boligen. I tillegg er det viktig å ha gjennomføringskraft til å oppnå gode resultater, og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt
Det er viktig for oss å være en trygg, stabil og forutsigbar arbeidsplass som skaper trivsel for både beboere og ansatte. Vi legger vekt på kvalitetssikring, utvikling av gode rutiner og prosedyrer, kompetansebygging og god samhandling i arbeidet med å sikre gode tjenester.
Stillingen rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder, og du inngår i enhetens ledergruppe. Videre har avdelingsleder tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal, økonomi samt andre støttefunksjoner.
Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke Det er muligheter for parkering ved begge boligene, i tillegg er det kort vei til gode kollektivmuligheter
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for den daglige driften av bofellesskapet
- Ansvar for rekruttering, opplæring og personaloppfølging, samt turnusplanlegging
- Ansvar for HMS-arbeid og risikostyring
- Faglig ansvarlig for tjenestestedet
- Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet
- Ansvar for tjenestestedets intern- og eksternkontroll
- Kvalitetssikre det faglige arbeidet i bofellesskapet og sikre at dette er i tråd med Bergen kommunes styringsdokumenter, samt gjeldene avtale- og lovverk
- Økonomistyring i henhold til budsjett herunder utarbeidelse av økonomisk prognose
- Sikre godt samarbeid med pårørende og øvrige samarbeidspartnere
- Utvise de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard
- Bidra til å skape gode holdninger gjennom etisk refleksjon
- Målrettet arbeid for å sikre at kommunens overordnede verdier: kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert implementeres i alle ledd av driften
- Delta i enhetens ledergruppe
- Andre oppgaver delegert fra enhetsleder
Kvalifikasjoner
- Autorisert vernepleier/sykepleier, men annen relevant 3-årig høyskoleutdanning kan vurderes
- Fortrinnsvis videreutdanning i ledelse eller annen relevant videreutdanning
- Ønskelig med allsidig praksis fra relevante tjenesteområder og lederfaring
- Fordel med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder RS og UBW HR
- Må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode kommunikasjons - og samarbeidsevner er en forutsetning
- Fordel med kjennskap til arbeid og struktur i større organisasjoner
- Ønskelig med kunnskap om relasjonsledelse
- Personlig egnethet og engasjement for arbeid med mennesker er en forutsetning
Personlige egenskaper
- Fleksibilitet og evne til omstilling og nytenkning
- Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
- Søker bør være handlekraftig, beslutningsdyktig og ha høy arbeidskapasitet
- Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
- Evne til å arbeide strukturert for å oppnå virksomhetens mål
- Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
- Være løsningsorientert
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
- Humor og raushet
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
Vi tilbyr
- Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Høyt faglig nivå
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt lederteam som støtteapparat
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
- Lønn etter gjeldende tariff
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
Kontaktinformasjon
Nina Rognsøy , Enhetsleder, 926 88 308, nina.rognsoy@bergen.kommune.noArbeidssted
Professor Dahls gateBergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:4561678518
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.10.2022