Byggeleder anlegg
Beskrivelse av arbeidsplass
Er du den vi søker etter? Det skjer utrolig mye spennende i Karmøy kommune. Vi bygger, skoler, sykehjem, beredskapssenter, brannstasjoner og er utbygger av bolig- og næringsfelter. Vi har behov for deg som har erfaring og kompetanse med å gjennomføre prosjekter innen vei, vann og grunnarbeid. Bli med på laget som bygger Karmøy.
Du vil oppleve et travelt og trivelig arbeidsmiljø, med gode muligheter for utvikling av både kompetanse og erfaring. Du må trives med prosjektoppfølging ute på byggeplassen og stortrives i samarbeid med ulike samarbeidspartnere. Du har ansvar for at alle vet hva de skal gjøre, når de skal gjøre det og når de ulike leveransene skal være ferdige.
Ansvarsområde
Vi trenger deg som strukturert og tar eierskap til prosjektet slik at vi overholder våre økonomiske rammer, planlagt fremdrift og avtalt kvalitet. Det ligger naturlig for deg å ha et høyt SHA/HMS fokus i alt vi gjør, og du legger stolthet i at alle opplever en trygg arbeidshverdag.
Som byggeleder er du trygg på å utarbeide fremdriftsplaner og du liker å arbeide med mennesker. Du følger opp alt fra møtereferat til tekniske planer og andre relevante dokumenter. Det er en fordel om du også har kompetanse til å være rådgiver i forhold til vei, vann og grunnarbeid.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver vil være tilknyttet de aktuelle prosjektene og kan variere, men vil i hovedsak være
- Ansvarlig for byggefasen av et prosjekt.
- Styre fremdriften av prosjekt i byggefasen
- Kostnadskontroll mot budsjett
- Ansvarlig for SHA/HMS i byggefasen
- Teknisk rådgivning i forhold til vei, vann- og grunnarbeid.
- Rådgivning i forhold til valg byggemetode og planlegging av vei, vann og grunnarbeider.
- Ansvarlig for kontrahering av relevante rådgivere og entreprenører i byggefasen
- Representere eiendomsavdelingen i Karmøy kommune mot entreprenører, konsulenter og underleverandører
- Kontrollere kvalitet og dokumentasjon på riktig utførelse.
- Gjennomføre overtakelsesforretning og sluttoppgjør.
Byggeleder rapporterer fremdrift og økonomi til eiendomssjef, eiendomsutvikler og/eller prosjektleder etter avtalte intervaller. Byggeleder skal ivareta behovet for løpende dialog ved eventuelle kvalitetsavvik eller endringer i prosjektene.
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har høyskoleutdanning eller relevant bransjeerfaring som kan kompensere for utdanning. Erfaring fra anleggsbransjen, herunder erfaring med grunnarbeid kan bli vektlagt. Det er en fordel å ha kunnskap om utforming av anbud og offentlige anskaffelser. Personlig egnethet vil vektlegges i ansettelsesprosessen.
Personlige egenskaper
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper
- Evne til å ta ansvar og eierskap over oppgavene
- Evne til å arbeide selvstendig og målrettet, se løsninger og et sterkt fokus på å oppnå gode resultater
- Gode samarbeidsegenskaper og positiv tillitsvekkende natur.
- Dyktig til å koordinere ressurser og informasjon
- Flink til å dokumentere egne arbeidsprosesser, veivalg i prosjektene etc.
- Høy gjennomføringsevne
Vi kan tilby
- Et spennende miljø som bygger Karmøy
- faglige utfordringer
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter kvalifikasjoner
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes