Avdelingssjef for avdeling HR- og kommunikasjon
Org. nr: - Stillingsident: 4092942857 Presentasjon av stillingen:
Vi søker en strategisk og utviklingsorientert HR- og kommunikasjonsleder. Du skal ha en nøkkelrolle i arbeidet med å bygge en organisasjonskultur som samler, ivaretar og utvikler de som jobber i etaten. Du må være nytenkende og utviklingsorientert, men samtidig trygg og kunnskapsrik innen personalforvaltning og lederstøtte. Du skal være en pådriver for kultur for kontinuerlig forbedring, ha evne til å formidle og god informasjonsfaglig kompetanse.
Som HR- og kommunikasjonsleder vil du ha personalansvar for 5 medarbeidere fordelt på fagområdene lønn, HMS, informasjon og markedsføring. Du deltar i ledergruppen og rapporterer direkte til rådhusforvalter.
Lønnstrinn 58 - 62 (749600 - 779900) Tiltredelse snarest mulig.
Arbeidsoppgaver
- Utvikling og implementering av strategier, planer og aktiviteter innen HR- og kommunikasjonsområdet
- HMS- og kvalitetsarbeid; utvikling, planlegging og gjennomføing
- Utbetaling av lønn
- Rådgivning til ledere innenfor personal- og arbeidsrettslige problemstillinger
- Sekretærfunksjon for MBU og AMU, herunder forberedelser av saker til utvalgene
- Samhandle med ansattes organisasjoner og vernetjenesten
- Strategisk kommunikasjonsplanlegging
- Intern og ekstern kommunikasjon i etaten, herunder promontering av aktiviteter
- Mediehåndtering og rådgivning
- Informasjonssikkerhet og personvern (GDPR)
- Personalleder for avdelingens ansatte
Kvalifikasjoner
- Utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Ledererfaring fra offentlig eller privat virksomhet
- God forståelse for HR- og kommunikasjonsområdene
- God rolleforståelse og tydelig kommunikasjon
- Gode samarbeidsevner, åpen og kreativ
- Evne til å tenke analytisk, strategisk og helhetlig
- Gjennomføringskraft
Utdanningsretning
- Økonomiske og administrative fag
Utdanningsnivå
- Høyskole/Universitet
Vi tilbyr
- En arbeidsplass å være stolt av
- Engasjerende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
- Lokalisering midt i sentrum.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Marit Jansen, Rådhusforvalter, 99460488
Arbeidssted
Oslo
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Oslo kommune, Rådhusets forvaltningstjeneste
Ref. nr.:4092942857
Stillingsbrøk: 100%
Fast stilling
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 18.06.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4092942857&company_id=1425459079&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Oslo rådhus har en unik historie, arkitektur og kunstsamling. Her foregår kommunens sentrale politiske aktivitet og administrasjon. 450 folkevalgte/ansatte har sin daglige arbeidsplass i rådhuset. Rådhuset er i tillegg arena for over 400 arrangementer og besøkes av rundt 200.000 nasjonale og internasjonale gjester hvert år.
Rådhusets forvaltningstjeneste (RFT) er en kommunal etat med 70 ansatte med allsidig bakgrunn som forvalter Oslo rådhus som et hus med sterk symbolverdi i Oslo kommune.
RFT utfører protokollære, museale og representasjonstjenester. Etaten har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av Rådhuset som bygning, herunder sikkerhets- og, servicefunksjoner i Rådhuset og Heftyevillaen.
Vårt mål er å yte profesjonell og effektive tjenester overfor gjester, turister og rådhusets brukere. Etaten skal i tillegg opprettholde og styrke rådhuset som kunst- og kulturinstitusjon i Oslo.
" Vi gir Oslo et rådhus å være stolt av" er vår visjon.
Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.