Heldøgnsomsorg 2 - Avdelingsleder
Vil du være med å utvikle heldøgns tjenester i nye Asker?
Heldøgnsomsorg 2 består av tjenestestedene Bråset-, Klokkarstua-, Filtvet- bo- og omsorgssenter, Bjørnstadstubben, Knivsfjell, Kikut og Helgetun bofellesskap, Spikkestad omsorgsboliger og Bølstadsenteret og sentral kjøkken/ driftsavdeling.
Virksomheten har en institusjonsleder og 12 avdelingsledere, som sammen med virksomhetsleder utgjør ledergruppen. Oppgavene til avdelingslederne er mange, spennende og varierte. Frem mot 1. januar 2020 skal virksomheten gjennomføre en fusjonsprosess, og gi innhold til verdiene raus, nær, modig og skapende. Du vil få ansvar for å lede dette arbeid innen eget fagområde. Ledere i Asker kommune er forpliktet til å samhandle på tvers av virksomheter og tjenesteområder, samt tenke på individets og fellesskapets beste. Våre avdelingsledere skal være gode rollemodeller, tydelig på forventing til medarbeidere, samt stimulere til læring og arbeidsglede på en støttende og inkluderende væremåte.
Vi søker avdelingsleder til Spikkestad omsorgsboliger og Bølstadsenteret. På Spikkestad har vi 28 beboere i heldøgnsomsorg. På Bølstad er det personer med demens, og der har vi 10 beboere i heldøgnsomsorg og et dagsenter for 10 personer.
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier.
- Videreutdanning innen ledelse er ønskelig.
- Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet på tilsvarende organisasjonsnivå.
- Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne; Fremmedspråklige må dokumentere bestått Bergenstesten.
Vi tilbyr
- Mulighet til å være med å bygge en ny kommune.
- Mulighet for faglig utvikling og deltakelse i nye Asker kommunes lederutviklingsprogram.
- Gode styringssystemer og kvalitetsutvikling satt i system.
- Verdibasert ledelse og teamarbeid.
- Fagsterke, motiverte og inkluderende kollegaer.
- Spennende og varierte arbeidsdager.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
Arbeidsoppgaver
- Personal-, økonomi- og fagansvar for avdelingen.
- Delta i fusjonsprosessen mot nye Asker.
- Planlegge å tilrettelegge for videreutvikling av våre tjenester.
- Motivere til læring og fornyelse.
- Bygge felles kultur som sikrer likeverdige tjenester.
- Delta i aktuelle prosjekter.
- Legge til rette for samhandling med pårørende, innbyggere og nærmiljø for bedre måloppnåelse.
Vi søker deg som har
- gode strategiske og analytiske egenskaper, og viser vei
- gode kommunikasjons- og samhandlingsevner
- gjennomføringsevne, er tydelig og beslutningsdyktig
- evne til å gripe muligheter og oppnå resultater, sammen med andre
- høy integritet og er tillitsskapende
- forståelse for forholdet mellom politikk og administrasjon
Personlig egnethet vil vektlegges.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn,
funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Politiattest kreves av den som får tilbud om stillingen.
Om bedriften
Kommunene Hurum, Røyken og Asker slår seg sammen til én kommune i 2020. Den nye kommunen skal hete Asker, og får omlag 93.000 innbyggere og 6.000 ansatte. Asker blir med det landets 8. største kommune. Den nye kommunen skal bygges med FNs bærekraftsmål som rammeverk, skal satse på innovasjon og digitalisering, og legge til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Asker skal gi gode likeverdige tjenester til innbyggerne, ha en profesjonell forvaltning, god publikumsservice opplevd tilgjengelighet hos innbyggerne.