Vil du jobbe med arbeidsformidling og friskliv?
Stillingen vil være en kombinasjon mellom det å arbeide som jobbkonsulent i tiltaket AFT (arbeidsforberedende trening), samt delta i bedriftens frisklivsarbeid. Vikariatet har i utgangspunktet en varighet på 12 måneder.
AFT er et tilbud til mennesker som har nedsatt arbeidsevne og som har behov for arbeidsrettet bistand for å komme ut i lønnet arbeid. Målgruppen har sammensatte bistandsbehov og kan ha utfordringer knyttet til helsemessige- og sosiale forhold, samt rusproblematikk. I tillegg har mange av deltakerne lite utdanning og/eller arbeidserfaring. AFT skal tilby avklaring av ressurser og yrkesmål, arbeidsutprøving, tilrettelagt opplæring og arbeidstrening.
Arbeidet som jobbkonsulent handler om å gi deltakerne tett oppfølging i sin prosess tilbake til arbeidslivet, og å styrke muligheten til å få lønnet arbeid. Arbeidsoppgavene består blant annet av ressurskartlegging, karriereveiledning, undervisning, kontakt med næringslivet, løsningsfokusert og skreddersydd oppfølging og veiledning.
Friskliv har vært et satsingsområde for Personalpartner siden høsten 2019. Frisklivsavdelingen er en støttefunksjon for arbeidslederne i VTA (varig tilrettelagt arbeid) og jobbkonsulentene i AFT.
Friskliv tilbyr kurs, treningsgrupper og veiledning i trening, kostholdsveiledning og psykiske oppfølgingssamtaler.
Arbeidsoppgaver
Jobbkonsulent:
- Samarbeid med arbeidsgivere i forbindelse med oppfølging av arbeidstrening
- Veiledning og tett oppfølging av deltakere
- Oppsøke og etablere kontakt med nye bedrifter og samarbeidspartnere i arbeidslivet
- Karriereveiledning, tilrettelegging og kurs/opplæring
- Føre journaler i gjeldende journalsystem
- Utarbeide handlingsplaner og rapporter i henhold til tidsfrister og gjeldende kravspesifikasjoner
- Samarbeide med NAV og andre eksterne samarbeidsparter
Medarbeider i frisklivsavdelingen:
- Lede treningsgrupper
- Kostholdsveiledning
- Motivasjonsarbeid
- Planlegge og gjennomføre aktiviteter tilknyttet frisklivsavdelingen
Ønskelig kompetanse:
- Vi ønsker at søkere har minimum bachelorgrad innen relevant utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning.
- Gjerne helsefaglig bakgrunn og/eller erfaring fra trening og frisklivsarbeid
Om bedriften
Personalpartner AS ble etablert i 1990 av kommunene Moss, Rygge, Råde og Våler for å skape varige arbeidsplasser for yrkeshemmede. Bedriften framstår i dag som en faglig solid og målrettet virksomhet innenfor NAVs tiltakskjede med 46 ordinært ansatte og ca. 350 brukere. Vårt samfunnsoppdrag er å legge til rette for en aktiv arbeidsdeltakelse for personer som står utenfor det ordinære arbeidslivet i Mosseregionen.
Bedriftens virksomhet er organisert i tre hovedområder/arbeidsmarkedstiltak: ”Varig tilrettelagt arbeid” (VTA), ”Arbeidsforberedende trening (AFT) og ”Oppfølging”.