Enhetsleder økonomi og interntjenesten
Jobbnorge ID: 193984
Om stillingen
Som enhetsleder har du økonomisk og administrativt ansvar for enhetens virksomhet, faglig koordineringsansvar samt personalansvar. Enheten har 15,75 stillingshjemler
Saksbehandling innenfor enhetens fagområder må påregnes.
Enheten preges av en meget høy grad av faglig kompetanse og erfaring blant de ansatte.
Vi søker en leder med blikk for utvikling og samhandling, personlig egnethet vektlegges.
Enheten økonomi- og interntjeneste er en stab- og støtteenhet som skal ivareta den kommunale infrastrukturen bl.a. innen områdene post/arkiv, IKT, Politisk møtesekretær, valg, offentlig anskaffelser, økonomi/årsregnskaper, lønn, eiendomsskatt, inn/utgående fakturabehandling
Kvalifikasjoner
-
Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå innenfor et eller flere av enhetens fagområder. God faglig realkompetanse på flere av fagområdene til enheten er ønskelig, og kan erstatte høyere utdanning
-
God kjennskap til og erfaring innen offentlig forvaltning
-
Dokumentert ledererfaring
-
Erfaring innen offentlige anskaffelser, da du vil delta i kommunalt innkjøpsforum
-
God forståelse og kunnskap omkring IKT og digitalisering av offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
-
Kunne arbeide selvstendig, målrettet og strukturert
-
Ansvarsbevisst
-
Gode samarbeidsevner, fleksibel og utadvendt
-
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
-
Beslutningsdyktig og løsningsorientert
-
Tydelig, omsorgsfull og inkluderende i din ledelse
-
Vise handlingskraft ved iverksetting av oppgaver
-
Gjennomføringsevne
-
Være lojal overfor politiske og administrative beslutninger
-
Skape motivasjon
Vi tilbyr
-
Lønns- og arbeidsvilkår generelt i samsvar med gjeldende lovverk/tariffavtaler
-
Pensjonsordning i Statens Pensjonskasse / kommunal landspensjonskasse (KLP)
Generell informasjon
Aktuelle søkere vil blir innkalt til intervju.
Originale attester og vitnemål må medbringes på intervju.
Legg ved CV og minst 2 referanser. En av referansene skal være nåværende eller tidligere leder.
Informasjon om stillingen fås ved henvendelse til rådmann Øyvind Korsberg, tlf 930 63 634, eller e-mail: oyvind.korsberg@balsfjord.kommune.no. Søknadsfrist 21/10-2020.
Søknad, CV og vedlegg må sendes elektronisk via lenke på denne siden, "Søk stillingen". Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknad kan Jobbnorge kontaktes på tlf 75 54 22 20.
Tilfredsstillende politiattest kreves framlagt før tiltredelse, men skal ikke vedlegges søknaden.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Balsfjord kommune har vilje og muskler for vekst !
Kommunen strekker seg over et område på 1493 km, hvor landskapet varierer fra flatt fruktbart jordbruksland til ville fjellområder.
Næringsutvikling er et viktig satsingsområde for kommunen, samtidig som det er viktig og ivareta Balsfjord som en av Nord-Norges største landbrukskommuner. Med flere store næringsetableringer de siste årene, bevitner dette om en attraktiv kommune - som er et godt sted å bo i og et sted å utvikle virksomheter.
Balsfjord kommune er en veldreven kommune med økonomikontroll og kompetente medarbeidere. Kommunen har et godt driv på utviklingssiden og står ovenfor spennende muligheter bl.a knyttet til havneutvikling, arealdisponering for bolig og næring, og tilrettelegging for et aktivt næringsliv.
Storsteinnes er administrasjonssenter og det største tettstedet i kommunen. Videre finner vi de mindre tettstedene Nordkjosbotn, Laksvatn, Mestervik, Malangseidet og Sand. De tre sistnevnte på Malangshalvøya. Balsfjord kommune er opptatt av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Balsfjord kommune er en IA-virksomhet.