Leder NAV Øksnes
Stillingsannonsen er inaktiv.Nordland, NAV
Rådhusgata 21, 8430 Myre
Org. nr: - Stillingsident: 4164115467 Presentasjon av stillingen:
NAV Øksnes ligger i Øksnes som er en stor fiskerikommune i Vesterålen. NAV Øksnes har for tiden 12 kommunalt og statlig ansatte medarbeidere, og samarbeider med NAV-kontorene i nabokommunene i Vesterålen. Det er 4500 innbyggere i Øksnes kommune og i de 6 kommunene i Vesterålen er det ca 31 000 innbyggere.
Vi har ledig stilling som leder for NAV Øksnes fra 01.02.2020. Vi søker etter en tydelig og engasjert leder som i likhet med oss brenner for samfunnsoppdraget vårt: Vi gir mennesker muligheter.
NAV Øksnes har ansvar for gjennomføring av arbeids- og velferdspolitikken i Øksnes kommune. NAV er inne i omfattende moderniserings og endringsprosesser når det gjelder digitalisering og faglig tjenesteutvikling. Vi søker en entusiastisk og endringsdyktig leder som får ansvaret for å videreutvikle NAV-kontoret for å få flere i arbeid. Lederoppgaven vil også innebære helhetlig oppfølging av brukere. NAV Øksnes skal være en synlig og løsningsdyktig samfunnsaktør. Videreutvikling av kompetanse og arbeidsmiljø vil være svært viktig også fremover.
Arbeidsoppgaver
- videreutvikle, endre og omstille organisasjonen i takt med overordnede føringer
- sørge for at medarbeiderne utvikler sin kompetanse i tråd med utviklingen som pågår i NAV
- veilede og følge opp brukere som har behov for bistand fra NAV, og bidra til at de kommer seg i arbeid
- videreutvikle relasjonene til arbeidsgivere og samarbeidspartnere innen utdanning og helse i samarbeid med øvrige NAV-kontor i Vesterålen
NAV er i stadig endring, og det må derfor påregnes endring i arbeidsoppgaver og organisering.
Arbeidssted er for tiden NAV Øksnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- 3-årig utdanning fra høgskole eller universitet (f. eks sosialfaglig, helsefaglig, samfunnsfaglig, personal og ledelse eller økonomi) -- tilsvarende minimum bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- god kunnskap om og interesse for bruk av digitale verktøy
- ledererfaring med personalansvar, gjerne fra organisasjoner som har vært gjennom større endringer
- gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- evne til å tenke strategisk og til å se NAV-kontoret i en større sammenheng
- forståelse av ledelse i staten og samfunnsoppdraget
- lederegenskaper i tråd med etatens verdier og lederkrav
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du har:
- evne til å utøve tydelig ledelse og erfaring med å få til gode resultater gjennom andre
- økonomiforståelse og erfaring med budsjettprosesser
- har evne å prioritere og delegere
- gode samarbeidsevner
- godt humør og evne til å bygge felles kultur, engasjement og kompetanse
- har god kjennskap til næringslivet i Vesterålen og omegn
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- en utfordrende og spennende lederstilling innenfor et viktig samfunnsområde
- dyktige og engasjerte medarbeidere
- lønnsplassering i stillingskode 1054 -- kontorsjef - fra kr. 640.200,- til kr. 679.000, - (lønnstrinn 70 - 73)
- god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. NAV er IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør ved NAV Nordland, Cathrine Stavnes, mobil 99 66 50 71 eller rådmann i Øksnes Kommune, Elise Gustavsen, kontortelefon 76 18 50 39/ mobil 92 81 70 51.
Søknad og CV sendes via lenken nedenfor.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Cathrine Stavnes, Direktør NAV Nordland, 99 66 50 71
Elise Gustavsen, Rådmann Øksnes kommune, 76 18 50 39
Arbeidssted
Rådhusgata 21
8430 Myre
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4164115467
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 01.02.2020
Søknadsfrist: 12.12.2019
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Nordland, NAV
Adresse
Rådhusgata 21, 8430 Myre
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Oppstart
1. februar 2020
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 19. desember 2019
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4164115467_Nordland, NAV_webcruiter
Stillingsnummer: 76269434-2237-446f-a72f-7bd493b0dfcf