Lønnsmedarbeider
Stillingsannonsen er inaktiv.Politiets Fellestjenester
Kristiansund
Vil du bidra til utvikling og god drift av lønnsfaget i politiet?
Det jobbes nå med å samle alle lønnsoppgavene i fellestjenester i politiet under PFT lønn og regnskap. I den forbindelse har vi behov for å øke vår kapasitet og søker derfor etter 4 nye kollegaer.
Politiets Fellestjenester er politiets leverandør innen eiendom, anskaffelser, materiell, logistikk, lønn og regnskap.
Avdeling for lønn og regnskap er ansvarlig for lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Vi er lokalisert i Kristiansund og har et dynamisk miljø preget av høyt tempo, kundefokus og endringsarbeid. Vår avdeling teller i dag 50 ansatte. Av disse jobber 15 med lønnsrelatert arbeid i dag.
Hos oss får du mulighet til å jobbe med varierte driftsoppgaver innenfor lønnsområdet. Vi håndterer alt fra registrering av lønnsdata og kontrolloppgaver på etatsnivå til standardisering av praksis. Vi søker deg som har lyst til å jobbe med lønn og som synes det er motiverende å bidra til videreutvikling og yte god service. Du bør være nøyaktig og strukturert, trives med driftsoppgaver og ha gode samarbeidsevner.
Vi søker deg med erfaring innen lønn, og deg som er nyutdannet.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle ulike oppgaver innen lønnsfaget
- Kontrollere og vedlikeholde lønns- og personaldata i lønnssystemene
- Svare på spørsmål og veilede andre enheter i politiet innen lønnsrelaterte spørsmål
- Bidra med utvikling og dokumentasjon av rutiner og hjelpedokument
- Andre oppgaver knyttet til administrasjon av reise- og utgifts refusjoner, honorarpersoner mv.
- Bidra til kompetansedeling av, og kontinuerlig forbedring i lønnsprosessene
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning innen økonomi og/eller personaladministrasjon, relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Du har god formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig
- Du opptrer profesjonelt i dialog med kunder og samarbeidspartnere
- Det er positivt om du i tillegg har god kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk, og kjenner til lønnssystemet SAP
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Struktur - arbeidet ditt utføres nøyaktig, strukturert og du har stor arbeidskapasitet
- Serviceinnstilling - du forstår kundens behov, og evner å formidle til brukere med ulik bakgrunn
- Selvstendig - du jobber målrettet på egenhånd og sammen med andre
- Problemløsende -i møtet med utfordringer fokuserer du på å finne gode løsninger
- Lagspiller - Du har godt humør og er opptatt av å skape gode relasjoner til de rundt deg
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Muligheter til å utvikle deg faglig og personlig innen lønnsfaget
- En jobb tett på et viktig samfunnsoppdrag
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 501.200 - 604.400 brutto per år, alternativt som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 449.900 - kr 526.100, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
For mer informasjon og å søke på stillingen. Klikk på "Søk på stilling" knappen på denne siden.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Politiets Fellestjenester
Adresse
Omagata 124, 6517 Kristiansund N
Utviklingen av Politiets Fellestjenester (PFT) er et viktig virkemiddel i reformarbeidet i politiet. Flere og nye tjenester er tenkt lagt til PFT, og dette skal bidra til å frigjøre ressurser i politidistrikt og særorgan slik at de får mer kraft til de operative politioppgavene. PFT er politiets profesjonelle leverandør av etterspurte produkter og administrative tjenester. PFT er en pådriver for å utvikle et mer enhetlig politi gjennom innovasjon, standardisering og enhetlige løsninger. PFT er samarbeidspartneren som skaper stordriftsfordeler og synergier gjennom forpliktende samarbeid. Det er medarbeiderne i PFT som gjør det mulig å møte våre utfordringer og levere som lovet. Som medarbeider i Politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.
Om stillingen
Stillingstittel
Lønnsmedarbeider
Antall stillinger
4
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 1. desember 2022
Hentet fra: AMEDIA
Referanse: 4117004
Stillingsnummer: 75c7fbbc-bcc1-4434-b2a0-992dc7485b2a