Veiingeniør - Prosjektleder
Enhet for teknisk drift og forvaltning består av fire avdelinger: To forvaltningsavdelinger og to driftsavdelinger.
Forvaltningsavdelingene, byggesak og tverrfaglig forvaltning (vei, vann, avløp, kart/geodata/oppmåling, park, idrett, miljø) holder til i rådhuset.
Vei bruker blant andre følgende programvarer:
RoSy (RoSy Map, RoSy database, RoSy Overview, RoSy Asset Collector), Driftweb, Public360, Geomatikk - Gosak modul, NVDB-Vegkart, ArcGis, Microsoft Visio, Houston Radar Stats Analyzer (for trafikkradar), Dokflyt (veglys forvaltning), Gemini.
Frogn kommune har to veiingeniører. Vi har nå behov for å erstatte en av dem fordi han går over i annen stilling internt.
Arbeidstid: 100 % fast stilling, kl 08:00 - 16:00 (fleksibel arbeidstid)
Arbeidssted: Rådhuset, Rådhusveien 6.
Hovedarbeidsoppgaver:
- Prosjektledelse og styring av investeringsprosjekter på vei, inkludert fortau, parkering, kabler, lys, overvannshåndtering, trafikksikkerhet i kommunale veier og tilsvarende anlegg som kommunen har ansvar for, i tett samarbeid med driftsavdelingen
- Gjennomføre anbudskonkurranser og legge oppdrag ut på Doffin.
- Samhandling med andre interne og eksterne enheter på saksfeltet
- Uttalelser innen fagområdet i plan- og byggesaker
- Svare på henvendelser fra innbyggere
- Utforme styringsdokumenter som veinorm, veilysnorm, parkeringsstrategi (opparbeidelse, oppfølging og implementering av overordnede styringsdokumenter).
- Digitalisering av opplysninger om kommunens veier og lysanlegg (ved bruk av blant annet ArcGis, Asset Collector, RoSy og Dokflyt) og oppfølging av Norsk veidatabase (NVDB) brukerforum med oppdateringer.
- Utforme skiltplaner og oppfølging av godkjenning fra Viken fylkeskommune og Statens vegvesen med oppdatering av vegforvaltningssystemer
- Forberede saker til politisk behandling
- Enkle saksbehandlingsoppgaver, for eksempel vurdere avkjøringstillatelser, behandle gravemeldinger, pålegge vegetasjonsklipping
- Ansvarlig for bestilling av bæreevnemålinger, tilstandsregistrering og oppfølging av tilstanden på veier i kommunen.
- Oppfølging av trafikkradarer og oppdatering av trafikkdata i vegforvaltningssystem
- Stillingen kan også innebære noe saksbehandling knyttet til park og havner.
- Andre arbeidsoppgaver kan tildeles ved behov
Kvalifikasjonskrav:
- Minimum bachelorutdanning innenfor relevant fagområde.
Relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse. - Relevant erfaring innen administrative- og saksbehandlingssystemer og gode datakunnskaper, evne til å sette seg inn i de administrative systemene som kommunen benytter.
- Kjennskap til relevant lovverk, normer og standarder
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- God formidlingsevne, muntlig og skriftlig
Ønskede kvalifikasjoner:
- Noen års arbeidserfaring fra offentlig sektor
- Erfaring med prosjektledelse
- Erfaring med offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper:
- Strukturert
- Gode samarbeidsevner
- Fleksibel
- Utadvendt og engasjert
- Trives med å jobbe i tverrfaglige team
- Høy etisk standard
- Sterk gjennomføringskraft
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et godt og kompetent arbeidsmiljø
- Hyggelige og engasjerte medarbeidere
- Trening i arbeidstiden
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forskringsordninger
Velkommen som interessent i et hyggelig, hektisk og sosialt arbeidsmiljø.
Tiltredelsesdato: Snarest
Lønnsplassering: Lønn etter avtale.
Kontaktperson: Enhetsleder Gro Ravne, tlf. 482 72 495 eller avdelingsleder Line Gulbrandsen, tlf: 995 66 212 Søk på stillingen