Fagkoordinator
Org. nr: - Stillingsident: 4390952247 Presentasjon av stillingen:
NAV Arbeid og ytelser Kristiania er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen uføretrygd, barns- og nære pårørendes sykdom, lønnsgaranti og sykepenger. Kontoret har ca. 150 medarbeidere og er organisert i 7 avdelinger.
Ved NAV Arbeid og ytelser Kristiania har vi ledig fast stilling som fagkoordinator på fagområdet uføre, som består både av nasjonale saker, og saker der bruker er bosatt i utlandet. To av våre avdelinger har ansvar for uføresaker, både for brukere i Norge og brukere som bor i utlandet.
Arbeidsoppgaver
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsledere, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem. Dette gjelder både på nasjonale saker og der bruker er bosatt i utlandet.
- Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til de ulike fagområdene både for nyansatte, og i forbindelse med endring av lovverket.
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere.
- Delta i arbeidsgrupper og utredinger på tvers av resultatområdet og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten.
- Bidra med implementering av kvalitetstiltak som følger av kvalitetskontroller og kvalitetsrapporter.
- Delta i faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområde til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og implementeres i egen enhet.
- Saksbehandling for å kunne holde deg oppdatert på fagområdet til enhver tid. Med saksbehandling menes både å fatte ordinære vedtak og å inneha beslutningsrolle/attestant.
Kvalifikasjoner
- 3-års høyere utdanning, fortrinnsvis innenfor juridiske eller samfunnsvitenskapelige fag, - relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig kompetanse
- Gode generelle kunnskaper og ferdigheter innen IT
- God kommunikasjonsevne på norsk, både muntlig og skriftlige
- Erfaring fra å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
- Kjennskap til etatens fagsystemer vil være en fordel
Personlige egenskaper
- Gode pedagogiske evner og god på formidling
- Samhandler og kommuniserer tydelig basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang i forhold til fagområdet
- Være en løsningsdyktig bidragsyter som bidrar til at avdelingsleder får et godt faglig grunnlag for å kunne prioritere de riktige sakene
- Stor arbeidskapasitet og god på å håndtere mange oppgaver samtidig
- Initiativrik og med stor gjennomslagskraft
- Gode samarbeidsevner, samt evne til å arbeide i team
- Strukturert, selvstendig og fleksibel
- Evne til nytenkning
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver kode 1364. Lønnsrammen er kr 535 200 - kr 586 500, ltr. 60-65.
Kontaktinformasjon
Mari-Anne Hågvar, avdelingsleder, 400 61 506, mari-anne.hagvar@nav.no
Tormod Bergene-Engen, avdelingsleder, 413 06 166, tormod.bergene-engen@nav.no
Arbeidssted
Hagegata 23
0653 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4390952247
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.05.2021
Om bedriften
NAV søkjer tilsette med hjarte for menneske og fagområda våre. Visjonen vår er å gje menneske moglegheiter, og dette gjer vi ved å utvikle Noregs beste arbeids- og velferdstenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidarar. Vi jobbar tverrfagleg i sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet pregast av involvering, openheit og tillit.
For å kunne levere best mogleg tenester er det viktig med mangfald i rekrutteringa. Vi oppmodar derfor personar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en til å søkje jobb hos oss. Vi legg arbeidsforholda til rette for deg viss du har behov for det. Ønskjer du å bli unntatt frå offentleg søkjarliste, må du grunngje dette. Del gjerne vitnemålet ditt eller karakterutskriftene dine på vitnemålsportalen.no.
NAVstilling