Har du lyst å jobbe med HR-oppgaver for Norsk Sykepleierforbund?
Nå har du sjansen - vi har ledig fast 100 % stilling som HR-konsulent/seniorkonsulent.
Stillingen er en del av vårt HR-team som er en selvstendig enhet med 5 ansatte organisert under NSFs stabsfunksjon. Stillingen rapporterer til HR-sjef. Vi holder til i trivelige lokaler i Sykepleiernes Hus i Oslo sentrum.
HR-enheten jobber bredt opp mot generalsekretær, ledere, ansatte og politisk valgte på heltid innenfor de fleste personalområder. HR-konsulent/seniorkonsulent har et særlig ansvar for oppgaver knyttet til lønnsgrunnlag, sykefravær, pensjon og rapporter, og vil derfor også jobbe tett med lønnsansvarlig i økonomienheten.
Stillingens hovedarbeidsoppgaver og ansvar :
- Ansvarlig for månedlig lønnsgrunnlag, rapportgenerering og overføring av data fra arbeidstidssystemet til lønnssystemet.
- Oppfølging og rapportgenerering av data i KLP knyttet til pensjon.
- Personaladministrasjon knyttet til blant annet tiltredelser og fratredelser, arbeidstidsregistrering, ferie, sykefravær, pensjon og arkivering.
- System- og veiledningsansvar for vårt digitalt verktøy for føring og oppfølging av arbeidstid og fravær.
- Veilede og koordinere ledere og ansatte innenfor fagfeltet lønn, sykefravær og pensjon, samt kontinuerlig bidra til å utvikle gode og oppdaterte rutiner innenfor disse fagområdene.
- Oppfølging og rapporteringer til offentlige myndigheter.
- Administrative oppgaver, som for eksempel fasilitering av interne arrangementer og ivaretakelse av HR-relaterte henvendelser.
Vi ønsker en person med følgende kvalifikasjoner, erfaring og personlige egenskaper:
- Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå. Erfaring fra lignende arbeid kan kompensere kravet om formell utdanning.
- God kjennskap til gjeldende lov- og regelverk innenfor ferie, sykefravær, pensjon og lønn.
- Høy digital kompetanse som vises i kunnskap og trygghet i bruk av IT-verktøy. Solid kunnskap om og erfaring med systemene Excel, Visma HRM og Tidbank er en fordel.
- Evne og ønske om å kombinere faste merkantile oppgaver med servicearbeid og veiledning innenfor fagfeltet lønn, sykefravær og pensjon.
- Kommuniserer godt både skriftlig og muntlig.
- Opptatt av kvalitet, er handlekraftig, ansvarsfull og real.
Gode samarbeidsevner, høy servicegrad og at du trives med å jobbe med rutineoppgaver er suksesskriterier i denne stillingen. Oppgavene og problemstillinger som treffer HR kan være komplekse, og personlig egnethet og integritet vil bli vektlagt.
Kunnskap, erfaring og interesse for organisasjonsarbeid vil være positivt.
Vi kan tilby en meningsfylt hverdag i et travelt, lærerikt og godt arbeidsmiljø samt:
- tariffavtale
- konkurransedyktig lønn etter avtale
- pensjonsavtale i KLP
- reise-, ulykkes- og gruppelivsforsikring
- fleksibel arbeidstid
- kantineavtale og gode velferdsordninger
- etablert ordning for kompetanseutvikling
- engasjerte og hyggelige kollegaer som har det gøy på jobb
Ta gjerne kontakt med HR-sjef Therese Hansen på telefon 975 10 936. Vi behandler alle henvendelser konfidensielt.
Søknadsfristen er 2 8. februar 2021.
Søknad sendes via vår elektroniske søkeløsning. Følg lenken nederst på siden.
Vi gleder oss til å høre fra deg! Søk på stillingen