Ansvarlig SoMe - Kommunikasjonsrådgiver
Om stillingen
Er du kreativ og interessert i politikk? Er du god på sosiale medier, foto og video? Da kan du være den vi ser etter!
Vi søker en medarbeider med interesse for digital kommunikasjon som kan jobbe sammen med syv andre dyktige medarbeidere i kommunikasjonsseksjonen. Du vil få et særskilt ansvar for vårt arbeid med sosiale medier. Som kommunikasjonsrådgiver får du også jobbe tett med embetsverk, politikere, og some-ansvarlige i andre departementer.
Arbeidsoppgaver
- Produsere, redigere og publisere digitalt innhold som video og stillbilder, nyhetsgrafikk og nyhetssaker
- Delta aktivt i ideutvikling
- Fullføre videoer fra ide, produksjon og redigering
- Ansvarlig for departementets sosiale medier-kontoer
- Planlegge og koordinere den digitale dekningen av våre satsingsområder
- Håndtere pressehenvendelser ved behov
- Inngå i pressevaktordningen (kompenseres med eget tillegg)
- Noe reiseaktivitet må påregnes
Hva slags bakgrunn har du?
Du
- har kompetanse innen digital kommunikasjon
- behersker digitale programmer som Adobe-programmer og Photoshop
- har erfaring i bruk av kamera
- har stor interesse for sosiale medier og og være opptatt av hvordan du når fram til ulike målgrupper
- har relevant arbeidserfaring
- har interesse for departementets fagområder
- bør ha relevant høyere utdanning, men arbeidserfaring kan erstatte eventuell manglende formell utdanning
Hvem ser vi etter?
For å lykkes i rollen er du:
- kreativ med mye pågangsmot og gjennomføringsevne
- nytenkende og glad i å ta egne initiativ
- fleksibel og arbeidsvillig
- god til å vurdere
- omgjengelig med gode samarbeidsevner
Hva får du hos oss?
- Du blir en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte og hyggelige kolleger. Vi legger vekt på å gi ansvar og tillit, men også veiledning i et godt arbeidsfellesskap.
- Du vil få nærhet til politisk ledelse og politiske beslutninger.
- Du får interessante arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Lønn vil ligge mellom 500.000 og 700.000 kroner avhengig av kvalifikasjonene dine.
- I tillegg får du alle godene ved å være ansatt i staten, det vil blant annet si fleksitid, sommertid og medlemskap i Statens pensjonskasse, noe som innebærer tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Les dette før du søker
- Mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver.Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Du kan be om å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
- Arbeidsspråket er norsk.
Kontaktinformasjon
For mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med Kommunikasjonssjef Nina Kraugerud Ertzaas tlf 48001061, e-post: nke@asd.dep.no
Om bedriften
Om departementet og avdelingen
Arbeids- og sosialdepartementet har ansvaret for arbeidsmarkedspolitikken, inntektspolitiske spørsmål, arbeidsrett, arbeidsmiljø og sikkerhet, pensjonspolitikken og velferdspolitikken.
Departementet forvalter rundt en tredjedel av statsbudsjettet.
Vi er om lag 200 tilsatte fordelt på seks avdelinger og en presse- og kommunikasjonsenhet.
Presse- og kommunikasjonsseksjonen har ansvaret for departementets kommunikasjonsstrategi, informasjonstiltak og mediehåndtering. Seksjonen gir råd til ledelsen i kommunikasjonsspørsmål, og arbeider tett opp mot politisk ledelse og departementets avdelinger.