Avdelingsledere - PP-tjenesten
Org. nr: - Stillingsident: 4044800337 Presentasjon av stillingen:
#### Vil du være med å videreutvikle PP-tjenesten?
Da kan dette være stillingen for deg.
Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) bistår barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling, slik at barn og elever får et inkluderende, likeverdig og tilpasset pedagogisk tilbud. Tjenesten er også sakkyndig instans etter barnehage- og opplæringsloven.
Vi har nå ledig 2 faste avdelingslederstillinger med tiltredelse 1. august 2019.
PP-tjenesten i Bærum er en organisasjon med kompetente og motiverte medarbeidere. Tjenesten vil måtte være i endring, slik at tilbudet også i fremtiden er kvalitativt godt og at så mange som mulig i målgruppen får hjelp i form av tidlig innsats og tilpasset tilbud. Tjenesten skal oppleves relevant, oppdatert og effektiv og eksempelvis utnytte muligheter for tilpasning og læring som ligger i digital skolehverdag. Etter en ekstern gjennomgang av tjenesten tidlig i 2018, har det blitt igangsatt utviklingsprosjekter med bred involvering av ansatte i PPT, barnehage og skole.
Til oppdraget som avdelingsleder søker vi deg som ønsker å lede en kompetansevirksomhet i utvikling og som har god kunnskap og bred erfaring fra PP-tjenestens innsatsområder og ledelse. Du har ledererfaring, er tydelig og handlingsorientert, har gode samarbeidsevner og kan motivere, inspirere og utvikle medarbeiderne.
PP-tjenesten i Bærum kommune er en del av velferdsområdet som ligger under kommunalsjefområdet Oppvekst skole, og samarbeider tett med Oppvekst barnehage og andre relevante tjenester. Avdelingsleder vil bli en aktiv bidragsyter i samarbeidet til beste for målgruppene.
Ledergruppen er ny og vil bestå av tjenesteleder og tre avdelingsledere. Til de to utlyste stillingene som avdelingsledere vil det ligge arbeidsoppgaver som PP-rådgiver ute i barnehager og skoler tilsvarende ca. 40 % stilling. Andel ledelse og PP-rådgiveroppgaver vil variere noe i løpet av året ut fra tjenestens behov.
Tjenesten har for tiden i underkant av 40 årsverk og er organisert i aldersinndelte team. Fordelingen av avdelingsledernes ansvarsområder vil gjøres når lederteamets sammensetning er klar. Medarbeidere i tjenestene er psykologer, spesialpedagoger og pedagoger, og flere medarbeidere har spesialistutdanning. Tjenesten har merkantil støtte.
Stillingene rapporterer til tjenesteleder.
Vil du vite mer om PP-tjenesten
klikk her
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder:
¿ har du ansvar for fag, økonomi og personalet for din avdeling
¿ leder og videreutvikler du avdelingen i samarbeid med ledergruppen
¿ er du en aktiv bidragsyter i ledergruppen og sørger for at tjenestetilbudet utgjør en helhet og sammenheng for brukeren
¿ veileder du PP-rådgivere i arbeidet og ser til at praksis er i overensstemmelse med de til enhver tid gjeldende statlige og kommunale føringer
¿ bistår du PP-rådgiverne i utfordrende saker
¿ utfører du oppgaver som PP-rådgiver i ca. 40 % stilling
¿ er du en aktiv lagspiller i det tverrfaglige samarbeidet i Bærum kommune
¿ legger du til rette for et godt samarbeid med det statlige hjelpeapparatet
Kvalifikasjoner
¿ Profesjonsstudium/hovedfag/mastergrad i relevante fag som psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk eller tilsvarende
¿ Test- og utredningskompetanse (WISC/WPPSI)
¿ Lederutdannelse kan være en fordel
¿ Relevant ledererfaring fra PP-tjeneste eller tilsvarende er ønskelig
¿ God og oppdatert kunnskap om PP-tjenesten og de føringene som gjelder for tjenesten
¿ God kjennskap til og kunnskap om barnehage og barnehagens rammeplan samt kunnskap om skole og skolens læreplan
¿ Kjennskap til aktuelle samarbeidsinstanser
¿ Gode digitale ferdigheter
Utdanningsretning
Psykologi
Administrasjon og ledelse
Pedagogikk
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
Personlige Egenskaper
Vi søker deg som:
¿ har en relasjonell og støttende lederstil
¿ skaper tillit og gode samarbeidsforhold internt og eksternt
¿ bygger laget og får frem det beste i den enkelte
¿ er fleksibel, analyserer, planlegger og har god gjennomføringskraft slik at oppdraget ivaretas
¿ kommuniserer godt muntlig og skriftlig
¿ har kvalifikasjoner som utfyller ledergruppens samlete kompetanse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
¿ Et inkluderende arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
¿ Kompetanseutviklingsstipend
¿ Offentlig tjenestepensjonsordning
¿ Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
¿ Vitnemål og attester tas med på intervju.
¿ Gyldig politiattest iht. §10-9 i opplæringsloven og § 19 i barnehageloven må fremlegges før tiltredelse
¿ Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
¿ Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).
Kontaktinformasjon
Julie Ek Holst-Jæger, tjenesteleder, tlf.: 97016761
Arbeidssted
Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4044800337
Stillingsbrøk: 100%
Heltid, Fast
Startdato: 01.08.2019
Antall stillinger: 2
Søknadsfrist: 04.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4044800337&company_id=1637689115&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden