Avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4189870959 Presentasjon av stillingen:
Vi skal ansette en avdelingsleder for 5.-7. trinn, som skal inngå i skolens ledergruppe, sammen med rektor og assisterende rektor/avdelingsleder for 1.-4. trinn og SFO. Avdelingsleder skal også lede skolens ressursteam. Ledelsen ved skolen skal sikre et trygt og godt skolemiljø for elever og ansatte, og sørge for høy kvalitet i skolens kjernevirksomhet. Som avdelingsleder har man ansvar for å lede skolens lærings-/utviklingsarbeid, og å sørge for forsvarlig drift etter lov og forskrift. Ledelsen ved skolen jobber etter Viviane Robinsons modell for elevsentrert ledelse, og deltar jevnlig i nettverk med de andre skolelederne i kommunen.
Vi ønsker søkere med erfaring fra skoleledelse, med relevant lederutdanning eller annen relevant utdanning/kompetanse. Erfaring som lærer, med kompetanse fra undervisning i grunnskolen, er en forutsetning for å bli vurdert, og det vil ligge undervisning til deler av stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Felles ansvar i skolens ledergruppe
- Sikre høy kvalitet på skolens kjernevirksomhet, herunder faglige resultater og skolemiljø
- Lede og delta aktivt i skolens lærings-/utviklingsarbeid
- Undervisning i deler av stillingen
- Personalansvar
- Lede skolens ressursteam og sikre gode system og rutiner for tilpasset opplæring, og saksbehandling knyttet til spesialundervisning
Kvalifikasjoner
- Godkjent pedagogisk utdanning
- Erfaring fra arbeid som lærer i grunnskolen
- Skolelederutdanning og erfaring fra skoleledelse er ønskelig
- Erfaring fra spesialpedagogisk arbeid og god kjennskap til lovverk og saksbehandling innenfor dette fagfeltet er ønskelig
Personlige egenskaper
- Utviklingsorientert på individ- og organisasjonsnivå
- Gode lederegenskaper
- Gode samarbeidsevner
- Evne til å arbeide selvstendig og effektivt
- God evne til å bygge relasjoner til elever, foresatte og kolleger
- God evne til å løse komplekse utfordringer
- Fleksibel
- Må trives på en arbeidsplass med høyt tempo
Vi tilbyr
- Et utviklingsorientert læringsfelleskap der elevenes læring og skolemiljø står i fokus
- Dyktige kolleger som samarbeider godt
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Et profesjonelt læringsfellesskap i kommunens skoleledergruppe
- Kommunen har fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Gode pensjonsordninger. Fra bruttolønn trekkes 2% til pensjonsinnskudd.
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
Generelle opplysninger:
I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.
Eventuelle vitnemål og attester kan legges inn som vedlegg til søknaden. Ved eventuelt innkalling til intervju vil søker bli bedt om å ta med følgende:
- Attesterte kopier av vitnemål for all utdanning etter grunnskole
- Attesterte kopier av attester for arbeidsforholdet der varighet og stillingsomfang fremgår
Det gjøres oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved ansettelse. Politiattesten skal ikke legges ved søknadspapirene, men fremlegges før tiltredelse.
Kontaktinformasjon
Christine Andersen, Rektor, 56 15 56 62
Arbeidssted
Askvegen 381
5307 Ask
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Askøy kommune
Referansenr.:4189870959
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.02.2020
Om bedriften
Askøy kommune har over 29000 innbyggere og er nabokommunen til Bergen. Kommunen tilbyr sine gjester og innbyggere kultur, historie og natur i skjønn forening. I Askøy er det 17 grunnskoler og Voksenopplæring med til sammen ca.4500 elever. Temaplan skole har satsingsområdene læringsmiljø, grunnleggende ferdigheter og vurdering.
Hop skole er en barneskole, og har fra høsten ca.200 elever, fordelt på 11 klasser. Skolefritidsordningen har ca. 50 elever. Det jobber 34 medarbeidere hos oss pr. i dag. Skolen ligger øst på Askøy, i den frodige bygden Ask, ca. 10 min. fra Kleppestø.
Vår visjon er: "Vi fremmer læring, mestring og toleranse" . Verdiene våre er: "Raus, interessert, modig og kompetent". Vi ønsker å skape en god skole som er tett på utviklingen og tett på menneskene. Verdiene våre står sentralt i det daglige arbeidet. Vårt læringssyn tar utgangspunkt i elevens forutsetninger, faglig og sosialt. Skolen er opptatt av å ta i bruk differensierte læringsstrategier for å oppnå best mulig læring, samt legge til rette for delaktige og aktive elever. Vårt elevsyn er preget av respekt og toleranse, samt å se mulighetene som ligger i det enkelte barn. En inkluderende skole er også viktig for oss. Som kollegaer er vi er opptatt av å utvikle en lærende organisasjon som er preget av godt samarbeid, erfaringsutveksling og deling av kunnskap.
De siste årene har vi jobbet med grunnleggende ferdigheter, spesielt i lesing og skriving, vi har hatt fokus på begynneropplæringen, vi har jobbet med å skape et trygt og godt skolemiljø (blant annet har vi implementert Olweusprogrammet). Inneværende år har vi også jobbet med implementering av Overordnet del av læreplanen. Neste skoleår vil ny Fagplan stå sentralt, samt at vi videreutvikler tidligere satsingsfelt.