Økonomikonsulent 21/1398
Om stillingen:
Økonomiavdelingen har ansvar for regnskap, budsjett, økonomirapportering, oppfølging av tjenesteområdene i forbindelse med budsjett,
økonomistyring og rapportering, eiendomsskatt, innfordring, innkjøpssystem, fakturaflyt og fakturering.
Kommunen implementerte høsten 2020 en ny skybasert ERP løsning, og der Xledger Offentlig benyttes som lønns- og økonomisystem.
Økonomiavdelingen består pr i dag av 6,5 årsverk, økonomisjef og to team, Regnskap og innkjøp samt Analyse og økonomistyring.
Stillingen inngår i teamet Regnskap og innkjøp.
Arbeidsoppgaver:
- Fakturering av faste oppdrag som kommunale avgifter, barnehage, SFO, husleie
- Fakturering av behandlingsgebyr og annet av tilfeldig karakter
- Systemadministrator for Ajour Innkjøp
- Kontaktperson for felles innkjøpsordning - samordna innkjøp i Salten.
- Systemadministrator for fakturering i Xledger
- Innfordring av forfalte pengekrav, systemadministrator for egeninkassoverktøyet Kapital Kontroll
- Bidra til etablering av rutiner innenfor økonomiområdet
- Andre oppgaver ved avdelingen etter behov
Kvalifikasjoner:
- ??Vi søker etter en medarbeider med økonomisk/administrativ utdanning med bachelorgrad. Lang relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan i spesielle tilfeller unnta kravet om bachelorgrad.
- Relevant arbeidserfaring er ønskelig, gjerne fra regnskapsføring i offentlig sektor
- Du har gode kunnskaper og ferdigheter innen IKT og bruk av digitale verktøy
Personlige egenskaper:
- Du er strukturert og systematisk
- Du er kompetent og nysgjerrig og tør å utfordre etablert praksis
- Du er effektiv, løsningsorientert og har god arbeidskapasitet
- Du er fleksibel og evner å stå på i tider med høyt arbeidspress
- Du arbeider like godt i team som med selvstendige oppgaver
- Du er serviceinnstilt, løsnings- og utviklingsorientert
Vi tilbyr:
- En utfordrende hverdag hvor du opplever at du er nyttig og verdsettes
- Spennende og utfordrende oppgaver i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø
- Fleksitidsordning
- Kommunes pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter sentrale avtaler
Annet:
- Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
Om bedriften
Hei.
Så flott at du er interessert i å søke på stilling i Meløy kommune.
Vi er ca. 6 300 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø.
Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer.
Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser.
Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon.
Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole.
Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt.
Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Vi gleder oss til å høre fra deg!