Sykepleier 75-100%
Beskrivelse av arbeidsplass
Fredheim Sykehjem ligger i flotte omgivelser i Sævelandsvik på Karmøy. På sykehjemmet bor det til enhver tid 16 demente pasienter med store bistand og pleiebehov. Våre ansatte består av sykepleiere, vernepleiere, helsefagarbeidere, omsorgsarbeidere og tilsynslege.
Det arbeides etter turnus. Det er egen nattevakt turnus.
Helgerotasjon: Ved ordinære vakter arbeides det 5 av 12 helger.
Ved ønske om hver 3.helg (4 av 12 helger) må det arbeides 12,5 timer den ene av vaktene (lørdagen eller søndagen) i 3 av helgene. Den 4. helgen har ordinære vakter.
Vi har en stabil arbeidsstokk med lite utskifting. Vikarene våre er også kjente og har arbeidet her i lang tid. Om sommeren har vi mange studenter og helsefagelever som ønsker å komme tilbake til oss å arbeide.
På sykehjemmet tilbys det vaktmestertjeneste, fotpleie og frisørtjeneste. Frivillige organisasjoner er engasjerte og med i aktivitetsdelen ved sykehjemmet.
Det er mange elever og studenter innom i løpet av et år i praksis. Disse tilbys veiledning i arbeidet på sykehjemmet. Vi har et godt arbeidsmiljø og får gode tilbakemeldinger om arbeidsmiljøet på sykehjemmet.
Utenfor har vi en nydelig sansehage med epletrer og bærbusker. Hagen er inngjerdet og går rundt hele sykehjemmet. Denne benyttes av mange til å trekke frisk luft, gå seg en tur eller sitte å nyte fint vær.
3.års sykepleierstudenter oppfordres også til å søke.
Ansvarsområde
Ansvar for kontakt med pasienter, sykepleieransvar på jobb. Nødvendig kontakt med pårørende, tilsynslege, legevakt, sykehus.
Ansvar for eget godt samarbeid med kollegaer på jobb.
Ansvar for å følge opp sykepleier- og pleieprosedyrene på avdelingene.
Være med i utviklingen på sykehjemmet og i rutiner og prosedyrer.
Arbeidsoppgaver
Somatisk og hygienisk stell, sykepleierrutiner og sykepleierprosedyrer, ha sykepleier ansvaret på vakt, gjennomføre og oppdatere tiltaksplaner.
Ha fokus på pasientsikkerhet. Vi har stor satsing og fokus på pasientsikkerhetsprogrammet og bruk av risikotavler.
Observere og registrere, føre målinger og oppfølging av disse.
Dokumentasjon og rapportering.
Hoved- og bikontaktansvar for 1 til 2 av 16 pasienter.
Sykepleieransvar på vakt for alle pasientene ved sykehjemmet.
Utføre arbeid for pasientenes beste.
Kvalifikasjoner
Du er autorisert sykepleier.
Du arbeider selvstendig, men samarbeider også godt i lag med andre kollegaer.
Du er en positiv person som liker utfordringer i et arbeidsmiljø med tidvis høgt tempo.
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes