Arkivar, 100% fast stilling
Avdeling for dokumentasjon og service har ansvar for dokumentasjonstjenester, arkivforvaltning og servicetorg i Gausdal kommune. Avdelingen er tilknyttet Enhet for kultur og informasjonsforvaltning, og har kontorplass på kommunehuset på Segalstad Bru. Gausdal kommune er i en prosess sammen med Lillehammer kommune for å utrede muligheten for en felles arkivtjeneste. Arbeidsstedet kan derfor bli Lillehammer på sikt.
Vi har nå ledig en fast stilling og søker en medarbeider som er opptatt av å levere gode arkivtjenester, som trives med daglige driftsoppgaver i arkivet og som er uredd i møtet med nye ideer og teknologi. Stillingen kan bli tillagt fagansvar på midlertidig eller fast basis.
Arkivar 100 % fast stilling
Vi ser etter deg som er opptatt av å levere gode tjenester innen dokumentasjonsforvaltning, som har høy faglig integritet og som ser viktigheten av å levere kvalitet i alle ledd.
Som medarbeider i vårt team er du en viktig bidragsyter til at arkivdanningen og forvaltningen av arkivene er i tråd med gjeldende regelverk for fagområdet. I tillegg til daglige arbeidsoppgaver ved arkivet, vil du være en viktig bidragsyter i arbeidet med å videreutvikle digitale løsninger og systemer, både innad i tjenesten og i organisasjonen for øvrig.
Dine arbeidsoppgaver:
- Daglig drift av arkiv; herunder journalføring, kvalitetssikring av arkivdanning og postbehandling
- Bidra til nødvendig opplæring, veiledning og oppfølging av brukere og enheter innen fagenhetens ansvarsområde
- Bidra til videreutvikling av gode kvalitetsrutiner og arbeidsprosesser innen fagområdet
- Bidra i arbeidet med forvaltning av fysiske og elektroniske arkiver
- Bidra i kommunale og regionale utviklingsprosjekter og digitaliseringsarbeid som berører arkivfag og informasjonsflyt i kommunen
- Andre oppgaver ut fra kompetanse, interesse og kommunens behov
- Oppgaver og ansvarsområder kan endres ut fra organisasjonens behov
Dine kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høgskolenivå. Bred erfaring fra arbeid med arkiv- og dokumentasjonsforvaltning kan erstatte kravet om formell utdanning
- God arkivfaglig kompetanse, interesse og engasjement for dokumentasjonsforvaltning
- Godt kjennskap til aktuelt lov- og regelverk, samt NOARK-standarden
- Relevant erfaring fra arbeid innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning i offentlig forvaltning
- Godt kjennskap til elektroniske sakarkivsystemer og gjerne ESA
- God digital kompetanse og gjerne med erfaring fra digitaliserings- og utviklingsprosesser
- Gode norskkunnskaper, god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Du er nøyaktig og strukturert, men også fleksibel og endringsvillig
- Du er serviceinnstilt, løsningsorientert og initiativrik
- Du er robust og takler arbeidspress og varierte oppgaver
- Du må kunne jobbe både selvstendig og i team
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du har interesse for og kompetanse til å bidra i utviklingen av kommunens digitale løsninger
- Du er faglig nysgjerrig, liker å holde deg oppdatert og du deler kunnskap med de rundt deg
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver i en kommune med høye ambisjoner
- Konkurransedyktige betingelser og lønn etter avtale
- Et stort og godt arbeidsmiljø, både i egen kommune og på tvers av kommuner i regionen
Kopier av attester og vitnemål fremlegges ved intervju. Ansettelse i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til bestemmelser i Offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Om bedriften
Gausdal kommune ligger ca.15 km nordvest for Lillehammer, har 6200 innbyggere og ca 500 ansatte. Kommunen har gode oppvekstvilkår med et godt utbygd barnehage- og skoletilbud og en velfungerende kulturskole. Kultur og idrett har vært ett av satsingsområdene i kommunen.