Spesialkonsulent
Seksjon for IT, digitalisering og arkiv, Tromsø kommune
Rådhusgata 2, 9299 Tromsø
Om jobben
- Stillingstittel
- Spesialkonsulent
- Oppstart
- 1. januar 2026
- Type ansettelse
- Fast, deltid 50%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller skandinavisk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
Vil du være med og forme fremtidens informasjonsforvaltning?
Tromsø kommune søker en engasjert og strukturert arkivar som vil bidra til å styrke vår digitale dokumentasjonsforvaltning. Hos oss får du muligheten til å jobbe i et faglig sterkt miljø, med viktige oppgaver som sikrer åpenhet, tilgjengelighet og historisk bevaring. Vi ser etter deg som brenner for god informasjonsflyt og ønsker å gjøre en forskjell i en moderne og brukerrettet offentlig sektor.
Arbeidsoppgaver
- Journalføring av dokumenter i kommunens saksbehandlings-, arkiv- og dokumenthåndteringssystem.
- Daglige driftsoppgaver som fysisk post, postmottak.
- Behandle innsynskrav.
- Sikre at digitale og fysiske dokumenter behandles i henhold til gjeldende regelverk, uavhengig av format.
- Veiledning og brukerstøtte.
- Andre oppgaver kan bli aktuelt.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning - fortrinnsvis på bachelornivå.
- Erfaring fra arkivarbeid.
- Digital kompetanse herunder digitale arkivsystem, fortrinnsvis Public 360.
- God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel.
- Veilednings- og samhandlingskompetanse.
Personlige egenskaper
- Kan jobbe selvstendig og i team.
- Er positiv og samarbeidsvillig.
- Vilje til å jobbe etter kommunens verdier; respekt, åpenhet, mot, annerkjennelse og tillit.
- Er strukturert og løsningsorientert.
- Er fleksibel og omstillingsdyktig.
- Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1/B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
- Personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelse.
Vi tilbyr
- Selvstendige arbeidsoppgaver.
- Godt fagmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Fleksibel arbeidstid og ellers gode betingelser.
- Bedriftshelsetjeneste.
- Muligheter til faglig utvikling.
- Stillingen lønnes etter stillingskode 6599, spesialkonsulent.
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Attester og vitnemål legges ved søknad før intervju.
- 2 referanser registreres på forespørsel etter intervju.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
- Ønsket oppstart 1. januar 2026
Kontaktinformasjon
Bente Kristin Haugan, Enhetsleder Arkiv, +47 91 91 15 56, Bente.Kristin.Haugan@tromso.kommune.noArbeidssted
Rådhusgata 29299 Tromsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Tromsø kommuneReferansenr.: 5042348107
Stillingsprosent: 50%
Fast
Startdato: 01.01.2026
Søknadsfrist: 30.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Enhet for arkiv - Arkivtjenesten består i dag av ca. 15 medarbeidere som sammen jobber for å ivareta og digitalisere kommunens arkivtjeneste. Vi har mange spennende oppgaver foran oss som vil ha stor betydning for vår arbeidshverdag, våre kollegaer og innbyggere i Tromsø kommune.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6eaf2ca7-83f4-4582-b494-dba6333d2b2f
- Sist endret
14. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5ddfd172b5444285aa2e55037c83de70
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Tverrfaglig ressurs, Tromsø kommune
Sted
Tromsdalen
Byggforvalter
Arbeidsgiver
Seksjon for bygg, Tromsø kommune
Sted
Tromsø
Arbeidsgiver
Enhet for digitalisering, Tromsø kommune
Sted
Tromsø