Kontaktperson
Stillingsannonsen er inaktiv.Flyktningenheten, Avdeling for bosetting, Sandnes kommune
Gravarsveien 36, 4306 Sandnes
Org. nr: 964965137 Stillingsident: 4197609327 Presentasjon av stillingen:
Kontaktperson
Vi har ledig en fast 100% stilling som Kontaktperson i Flyktningenheten. Flyktningenheten har per i dag nesten 40 ansatte. Vi er tverrfaglig sammensatt, og har ansatte fra 14 nasjonaliteter.
Flyktningenheten i Sandnes kommune har ansvar for:
- Bosetting av 60 nye flyktninger årlig, i tillegg til familiegjenforente.
- Introduksjonsprogram for rundt 230 voksne bosatte flyktninger.
- Bokollektiv for enslige mindreårige flyktninger og bokollektiv for voksne enslige menn.
Vi samarbeider tett med Sandnes Læringssenter, helsetjenesten, boligtjenesten og NAV, i tillegg til andre instanser. Flyktningenheten bidrar sammen med Innvandrerrådet i Sandnes, med kulturinformasjon og flyktningfaglig kompetanse knyttet til integrering og kvalifisering av flyktninger og innvandrere i Sandnes kommune. Vi har egen frivillighetskoordinator, og har rundt 50 frivillige med på laget.
Flyktningenheten bruker fagprogrammet "Visma Velferd Flyktning".
Flerspråklige søkere med de rette kvalifikasjoner og personlig egnethet oppfordres til å søke. Vi oppfordrer også menn til å søke grunnet personalsammensetningen i enheten og målgruppen som bosettes.
Det er mulighet for snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Være kontaktperson for nyankomne flyktninger.
- Saksbehandling, rådgivning- og veiledning, særlig rettet mot integrering og mestring i det norske samfunnet,. Fokus på personlig økonomi, bolig, familie, fritid og helse.
- Praktisk arbeid knyttet til bosetting.
- Ansvar for møblering av hjemmene før innflytting
- Praktisk arbeid knyttet til integrering av flyktninger. Dette forutsetter god fysisk helse
- Tett samarbeid med programrådgiver i enkeltsaker
- Muligheter for å bidra i introduksjonsprogrammet.
- Samarbeid og koordinering med andre instanser
Kvalifikasjoner
- 3-årig høgskole innen sosialfag (vernepleier, sosionom, barnevernspedagog)
- Ønsker erfaring fra arbeid med flyktninger/innvandrere samt utdannelse innen flerkulturelt arbeid.
- Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig er en forutsetning.
- God systemforståelse og kjennskap til det offentlige tjenesteapparatet er en fordel.
- Må kunne bruke IKT som arbeidsverktøy.
- Må ha sertifikat til personbil (klasse B).
Personlige egenskaper
- Løsningsorientert og målrettet, og liker å jobbe i team
- Godt humør, gode evner til samarbeid og selvledelse.
- Handlekraftig og praktisk anlagt.
- Åpenhet, toleranse og fleksibilitet er viktige egenskaper i jobben.
- interesse for arbeid med inkludering av nylig bosatte i samfunnet vårt.
- Kunnskap og interesse for rådgivning med tanke på privat økonomi.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes etter gjeldende satser.
- God pensjonsordning
- HjemJobbHjem bedriftsavtale
Kontaktinformasjon
Astrid Instanes, Avdelingsleder, 51335693
Arbeidssted
Gravarsveien 36
4306 Sandnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sandnes kommune
Referansenr.:4197609327
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.03.2020
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Flyktningenheten, Avdeling for bosetting, Sandnes kommune
Adresse
Gravarsveien 36, 4306 Sandnes
Sandnes kommune ligger sentralt på Nord-Jæren, er Norges 7. største by og kjennetegnes av mange, varierte kvaliteter. Kommunen består av etablerte storby- og tettstedsområder og er fylkets tredje største landbrukskommune. Vi har en ung befolkning med mange nasjonaliteter. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og friluftsområder for hele regionen. Kommunen har et aktivt og innovativt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mere til!
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 7. mars 2020
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4197609327_Flyktningenheten, Avdeling for bosetting, Sandnes kommune_webcruiter
Stillingsnummer: 6c2ccf60-f2de-4ac5-8057-05533ba48eb6