Baseleder - Mortensnes skole
Vil du lede arbeidet med å skape god kvalitet på en av barnas viktigste arenaer? Har du gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, er en tydelig voksen og en god rollemodell, så er jobben som baseleder i SFO ved Mortensnes skole noe for deg. Som baseleder arbeider du tett sammen med de ansatte på SFO, SFO-leder og lærere på 1. til 4. trinn for å planlegge, gjennomføre og sikre en helhetlig dag for barna i skole og SFO. Dette innebærer å ivareta elevenes behov for lek og læring, ernæring, hvile og omsorg gjennom hele dagen.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av aktivitetstilbudet i SFO.
- Være synlig i hverdagen for både elever, ansatte og foreldre.
- Planlegge og legge til rette for ulike aktiviteter i SFO.
- Jobbe med barn som har spesielle behov.
- Jobbe med barn med nedsatt funksjonsevne og autisme.
- Utarbeide års-, måneds- og ukeplaner for basene.
- Veiledning og oppfølging av assistenter og fagarbeidere.
- Delta i opplæringsaktiviteter i skoletida.
- Fraværshåndtering skole og SFO.
- Delta i skolens øvrige drift i samarbeid med skolens ledelse.
Kvalifikasjoner
- Pedagogisk eller annen relevant faglig utdanning på bachelornivå eller høyere.
- Kompetanse/erfaring fra veiledningsarbeid vektlegges.
- Erfaring fra skole/SFO vil vektlegges.
- Erfaring med barn med spesielle behov vektlegges.
- Erfaring med barn med nedsatt funksjonsevne vektlegges.
- Erfaring med barn med autisme vektlegges.
Utdanningsretning
- Pedagogikk
- Medisin / Helse / Sosialfag
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet
Personlige Egenskaper
- Du deltar aktivt i utvikling av et positiv og støttende arbeidsmiljø.
- Du har gode kommunikasjons- og relasjonsferdigheter.
- Du er selvstendig, men kan også samarbeide godt med andre.
- Du er en tydelig voksen og en god rollemodell.
- Du har interesse for barns lek, læring og trivsel.
- Ved tilsetting vil personlig egnethet tillegges stor vekt.
Språk
- Norsk
Vi tilbyr
- Ei utfordrende og interessant baselederstilling, som gir mulighet for personlige og faglige utfordringer i nært samarbeid med de ansatte og lederteamet ved Mortensnes skole
- Ei arbeidstid varierende innenfor rammen av kl. 07.00-16.45.
- Et trivelig og inkluderende skole- og arbeidsmiljø. #### Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
- Politiattest etter Opplæringslovens § 10.9 vil bli avkrevd for tiltredelse.
- Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
- Referanser ønskes.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
Kjenner du deg igjen i dette - da blir vi svært glad for å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Elisa Joensen, Rektor, (+47) 971 84 257
Torill Sommerlund, Fagleder, (+47) 934 54 600
Arbeidssted
Tromsø
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Tromsø kommune
Ref. nr.:4041079269
Stillingsbrøk: 100%
Heltid, Fast
Startdato: 29.07.2019
Antall stillinger: 2
Søknadsfrist: 04.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4041079269&company_id=2119689260&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Tromsø kommuneer Nord-Norges største kommune rundt 75 000 innbyggere. Den ligger i naturskjønne omgivelser og har en strategisk plass i nordområdene. Byen har universitet, universitetssykehus, godt flyrutetilbud, fantastisk natur og et yrende kultur- og idrettsliv. Kommunen har i overkant av 7 000 ansatte, fordelt på 86 enheter og tjenester.
Mortensnes skoleer en barneskole med ca 300 elever og ca 60 ansatte. I SFO gir vi et tilbud til omkring 150 elever årlig. Skolen ligger nordvest på Tromsøya i naturskjønne omgivelser som brukes aktivt både til undervisning og fysisk aktivitet. Skolen har et godt profesjonsfellesskap med fokus på erfaringsdeling og kompetanseutvikling for kollektiv og personlig utvikling. I skoleåret 2019-2020 er skolens fokus for pedagogisk utviklingsarbeid tilpasset opplæring, inkludering og sosial kompetanse. Mortensnes skole er en Navigare-skole der lærerens didaktiske-, regelleledelses- og relasjonskompetanse står svært sentralt. Læreren som leder i klasserommet skal ha et sterkt fokus på positiv involvering, tydelige grenser og gode rutiner for å skape et mest mulig optimalt læringsmiljø for den enkelte elev. Dette kan du lese mer om på skolens hjemmeside -- klikk på <>. Skolens Navigareopplegg er sterkt inspirert av PALS programmet som dere kan lese mer om under metoder på http://www.atferdssenteret.no