Rådgiver regnskap
Du behøver ikke å være politi for å jobbe i politiet!
Politiets fellestjenester (PFT) er politiets leverandør innen eiendom, anskaffelser, materiell, logistikk, lønn og regnskap.
Avdeling for lønn og regnskap er ansvarlig for lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Vi er lokalisert i Kristiansund og har et dynamisk miljø preget av høyt tempo, kundefokus og endringsarbeid.
Vi har en ledig fast stilling som rådgiver innen regnskap. Hos oss får du mulighet til å jobbe med kontinuerlig forbedring, standardisering og driftsoppgaver innenfor regnskapsområdet. En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi. Du kan gjerne være nyutdannet innenfor relevant fagområde. Vi søker deg som drives av endring og som gjennom kontinuerlig forbedring er god på å videreutvikle prosesser. Hvis du i tillegg har godt humør, skaper gode relasjoner til både kollegaer og kunder, tilegner deg raskt ny kunnskap, er du den vi søker etter. Bli med på laget vårt!
Arbeidsoppgaver
- Utføre regnskapsoppgaver til rett tid og til riktig kvalitet
- Regnskapsmessig bistand og faglig støtte til andre enheter i politiet
- Utføre bilagshåndtering og transaksjonskontroller knyttet til inn- og/eller utbetalinger
- Bidra til kompetansedeling for lønn og regnskap i PFT
- Bidra til kontinuerlig forbedring i prosessene innenfor ditt team
- Være en endringsagent for effektivisering av tjenestene
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning innenfor regnskap på bachelornivå. Lang relevant og dokumentert erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Det er ønskelig med regnskapserfaring, men vi oppfordrer nyutdannede til å søke
- Du opptrer profesjonelt i dialog med kunder og samarbeidspartnere
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Erfaring i å gjennomføre forbedringsoppgaver/prosjekter av ulik størrelse er en fordel
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Du forstår kundens behov, har evne til å løfte blikket og se helheten i prosesser
- Du leverer alltid kvalitet og om nødvendig søker du støtte fra fagekspertise eller kollegaer for å få hjelp til å kvalitetssikre.
- Du jobber målrettet på egenhånd og sammen med andre, og har en positiv tilnærming til både arbeidsoppgaver og kollegaer
- Du motiveres av endring, er løsningsorientert og ser etter områder for forbedring
- Du har godt humør og er opptatt av å skape gode relasjoner til de rundt deg
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som Rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 501.200 - 590.000 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Kamilla Sandvik Bjørkevoll, 48188496Arbeidssted
Omagata 1246517 Kristiansund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Politiets FellestjenesterReferansenr.:4579770896
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 25.11.2022