Regnskapsrådgiver 100 % fast stilling
Stillingsannonsen er inaktiv.Sigdal kommune
Borgestubakken 2, 3350 Prestfoss
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Økonomiavdelingen har ledig 100 % fast stilling for regnskapsrådgiver.
Økonomiområdet er en del av kommunens sentrale stabs- og støttefunksjon. Stillingen ligger under økonomiavdelingen, og er en viktig støttespiller for økonomisjefen. Regnskapsrådgiver har det overordnede ansvaret for regnskapsføring, myndighetsrapportering, legatregnskap, saksbehandling, controller for helse og sosialsektoren, innkjøpskoordinator. Regnskapsrådgiver skal kunne være stedfortreder for økonomisjefen.
Arbeidsoppgaver:
- Bokføring
- Foreta inn- og utbetalinger
- Fakturaflyt, fra scanning til utbetaling
- Avstemming
- Myndighetsrapportering (mva-rapportering, KOSTRA- rapportering mv.)
- Faglig støtte og rådgivning for ansatte og samarbeidspartnere
- Superbruker inklusive opplæring av andre ansatte i kommunens økonomisystem p.t. VISMA og styringssystem p.t. Framsikt
- Ajourhold av anleggsregister
- Saksbehandling innen økonomiområdet
- Legatregnskap (bokføring, avlegging og rapportering av årsregnskap med årsberetning)
- Innkjøpskoordinator/kontaktperson mot regional anskaffelseskoordinator i Kongsbergregionen
- Utviklings- og resultatansvar for eget fagområde og fagsystem, herunder kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser
- Controller for Helse og sosialsektoren:
- Tilrettelegging for gode prosesser og bistand innenfor budsjettarbeid, regnskapsrapportering, regnskapsavslutning og oppfølging av politiske vedtak med økonomisk konsekvens
- Fakturaflyt
- Innkjøp
- Oppfølging av leasingavtaler
- Koordinering med virksomhetsledere
- Rådgivning innen økonomi for Helse og sosialsjef
Kvalifikasjoner:
- Relevant økonomiutdanning på minimum bachelornivå
- Relevant arbeidserfering minimum 2 år
- God erfaring med økonomiske IT-systemer
- Gode brukerkunnskaper innen IKT
- Løsnings- og resultatorientert
- Fleksibilitet og fokus på kontinuerlig forbedring
- Aktiv deltakelse i utviklingsarbeid i kommunen
Ønskelig med:
- Erfaring med kommune- og helseøkonomi
- Kunnskap om Kommuneloven, Bokføringsloven, Anskaffelsesloven
Personlige egenskaper:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt høy grad av serviceinnstilling
- Du trives med å ha en aktiv rolle, både på egenhånd og i samarbeid med andre
- Du er strukturert og ansvarsfull
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- En kommune i stor utvikling
- Konkurransedyktige lønns- arbeidsvilkår med kommunal pensjonsordning
Språk:
Søkeren må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.
Søknad:
Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden, forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.
Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Natalia Rugland, Mobil 915 16 730, Epost: post@sigdal.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Sigdal kommune
Adresse
Kommunehuset, 3350 Prestfoss
Sigdal kommune, med ca. 3.500 innbyggere og 4500 hytter, ligger midt i Buskerud, med 6 mil i ulike retninger til Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår, et rikt organisasjons- og kulturliv og gode muligheter for friluftsliv hele året. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en
MOT kommune.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Oppstart
1. november 2020
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 25. august 2020
Hentet fra: stepstone
Referanse: vac2550123dep144689_Sigdal kommune_stepstone
Stillingsnummer: 6979f259-5b8d-468a-9e7c-db11a548b3a0