En spennende jobb for deg som vil jobbe med praktisk HR
HR avdelingen i Sales & Store Operations i Varner har ansvar for arbeidsprosessene rekruttering, bemanningsplanlegging, on- og off boarding, rådgivning, HR-administrasjon og rapportering.
Som HR Business Partner vil du være en del av vårt HR team som jobber tett med driftsorganisasjonen. Du vil støtte våre regions- og butikksjefer i HR relaterte spørsmål og være med å implementere HR verktøy og best practice. HR er en viktig bidragsyter til å sikre en sunn bunnlinje og en sterk kultur i tråd med våre verdier.
Stillingen rapporterer til HR Manager Sales & Store Operations.
Vi ser etter deg som har relevant HR faglig utdannelse og minst 5 års erfaring fra operativt og praktisk HR arbeid. Det er en klar fordel om du har erfaring fra retail og du må ha god forretningsforståelse.
I tillegg ønsker vi at du har:
- Erfaring fra lederstøtte og rådgivning til ledere
- God innsikt i lovverk, arbeidsrett og håndtering av personalsaker
- Gode kommunikasjonsevner, muntlig og skriftlig
- Erfaring fra bemanningsprosesser, gjerne fra butikk
- Gjerne erfaring fra rekruttering og opplæring
- God systemforståelse og erfaring med utvikling av digitale verktøy
- Erfaring i bruk av Office verktøy
Dine personlige egenskaper:
- Du er initiativrik og løsningsorientert
- Du har stor arbeidskapasitet og høy gjennomføringsevne
- Du har utviklingsperspektiv, ser løsninger og forbedringspotensialer
- Du er positiv og uformell
- God til å samarbeide og jobbe i team
Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:
- Rådgivning og støtte til ledere i driftsorganisasjonen
- Støtte og oppfølging av personalsaker
- Bidra til å styrke kompetanse innen bemanningsplanlegging og rekruttering i driftsorganisasjonen
- Rekruttering; oppfølging og support i vårt e-rekrutteringssystem
- Utvikling av nye verktøy, bl.a. ny e-rekrutteringsløsning
- Administrasjon av vår kompetanseportal og vårt intranett
- Bistå med støtte i HR-relaterte utviklingsprosjekter
HR-avdelingen i Varner består av flere team både i Norge og internasjonalt. Totalt utgjør HR-teamet 12 personer i Norge hvor du vil jobbe tett i team med 6 kolleger. Stillingen er lokalisert ved vårt servicekontor på Slependen.
Varner er preget av at bransjen vår er i store endringer. Dette gir spennende utfordringer internt og behov for endring og utvikling. Vi har kultur for å snu oss raskt og sammen finne de beste løsningene. Har du lyst til å være med på vår endringsreise så vil vi gjerne høre fra deg.
Om bedriften
Varner består av 10 unike brands, Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban, WOW, Levis Store, Nike Store og Days Like This. Vi er 11.000 medarbeidere, har 1.500 butikker og er et av Nord-Europas største tekstilkonsern. Våre butikker er fordelt på 8 land. Norge, Sverige, Danmark, Finland, Østerrike, Polen, Tyskland og Island.
Retail Fashion er i stor utvikling, hvor teknologi og nye handlevaner gir nye muligheter. Varner ligger i forkant av denne utviklingen. Vi møter våre kunder hver dag med våre brands og setter våre kunder i sentrum for vårt mål om den beste handleopplevelsen i Retail. Varner har en sterk og transparent prestasjonskultur hvor ansvarlighet og bærekraft står sentralt.
Varner Service Office ligger på Slependen utenfor Oslo. I tillegg har Varner serviceavdelinger i Sverige, Finland og Østerrike.