Prosjektleder
Org. nr: - Stillingsident: 4349007744 Presentasjon av stillingen:
Vil du bli vår nye prosjektleder?
I Viken eiendom Prosjektseksjonen er det ledig 3 stillinger for erfarne prosjektledere.
Om stillingen:
Eiendomsavdelingen ivaretar byggherrerollen, eieransvaret og FDVU av fylkeskommunens eide bygningsmasse på ca. 1 million m2, der hovedvekten av bygningsmassen er videregående skoler (58). I tillegg har avdelingen forvaltningsansvaret for innleie- og utleieavtaler. Eiendomsavdelingen er organisert med en desentralisert driftsseksjon og sentraliserte seksjon innen tekniske fag, forvaltning/vedlikehold, prosjekt, renhold og utvikling.
Prosjektseksjonen er vår byggherreorganisasjon og har ansvaret for å gjennomføre fylkeskommunens investerings- og vedlikeholdsprosjekter etter en bestiller-/utførermodell.
Stillingen som Senior prosjektleder vil ha ansvar for å gjennomføre nybygg, større rehabiliterings- og ombyggingsarbeider innenfor fylkeskommunens investeringsbudsjett, samt gjennomføre planlagt vedlikehold av hele bygningsmassen.
Arbeidsoppgaver
- Prosjektledelse i alle faser fra utrednings- og programmeringsfasen til ferdigstillelse
- Kontrahering av arkitekt, tekniske rådgivere og entreprenører
- Ansvar for økonomi, fremdrift og kvalitet
- Myndighetskontakt
- Samarbeide med fylkeskommunale rådsområder/avdelinger, og Viken eiendoms interne organisasjon med bl.a. Teknisk seksjon
- Reisevirksomhet i forbindelse med prosjektene i Viken fylkeskommune må påregnes
Kvalifikasjoner
- Vi krever primært utdanning som sivilingeniør/ingeniør, samt relevant erfaring
- Erfaring fra alle faser i gjennomføring av tilsvarende prosjekter som videregående skoler/høyskoler er ønskelig
- Kunnskap om miljø- og energivennlige bygg som passivhus og plusshus er positivt
- Kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser og anskaffelsesprosesser, samt offentlig bygge- og eiendomsforvaltning er en fordel, men opplæring vil bli gitt
- Kjennskap til ulike gjennomføringsmodeller
- Erfaring med kontraktsforhandlinger og kontraktsoppfølging
- Erfaring med risikostyring og fremdriftsplanlegging/ -styring
- Solid IT- og systemkompetanse
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Et trivelig og tverrfaglig arbeidsmiljø med spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Elisabeth Vestergård, seksjonsleder, 90165319
Arbeidssted
Schweigaards gate 4
0185 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Viken fylkeskommune
Referansenr.:4349007744
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.03.2021
Om bedriften
Bli med på å utvikle Viken for våre innbyggere! Vi ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape en region som viser vei.
Viken fylkeskommune ble etablert 01.01.2020 og er en stor arbeidsgiver med over 11 000 ansatte og 1,2 millioner innbyggere. Vi har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.
Viken fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.
Dersom det fremkommer av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på følgende: Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få tilsendt informasjon om dette jf. offentleglova § 25.